CLICK HERE FOR DETAIL

Jepun Merancang Membina Robot Gundam Gergasi

Foto diambil pada 10 Julai, 2009 menunjukkan setinggi 18 meter robot Gundam di taman Tokyo
Sekumpulan animator Jepun dan jurutera pada Rabu mengumumkan rancangan untuk membina sebuah robot Gundam bergerak setinggi 18 meter (60 kaki), menyata hasrat kepada berjuta-juta peminat sains fiksyen.

Siri Anime pertama "Mobile Suit Gundam"  disiarkan di Jepun pada tahun 1979 dimana memaparkan robot bertempur diantara galaksi telah memenangi ramai peminat di Asia, Eropah dan di tempat lain. 

Pada tahun 2009, ulang tahun ke-30 acara itu menyaksikan patung Gundam setinggi 18 meter didirikan di taman Tokyo.

"Apabila saya mencipta Gundam 35 tahun yang lalu, saya menggunakan imaginasi bebas saya kerana ia tidak logik" Yoshiyuki Tomino berkata kepada pemberita di Tokyo semalam.

"Itulah kegunaan kreativiti - apabila anda impikan sesuatu. Empat dekad kemudian, Gundam berkembang menjadi sesuatu yang baru".

Kini, rancangannya adalah untuk membuatkan gergasi baru Gundam melakukan beberapa gerakan dan penganjur menyeru orang ramai untuk menyumbang idea tentang bagaimana untuk menjadikannya satu kenyataan.

Cadangan yang realistik akan digunakan untuk membina robot sebelum 2019,ulang tahun ke-40 siri dan sebelum Tokyo menjadi tuan rumah Sukan Olimpik.


http://www.marketglory.com/strategygame/noahiman
Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

0 comments:

Post a Comment