CLICK HERE FOR DETAIL

10 Motosikal Paling Popular di Dunia Bagi Tahun 2017

Jika anda merancang untuk membeli motosikal baru, lakukan sedikit kajian tentang jenama kegemaran anda untuk mengetahui sama ada ciri-cirinya sesuai dengan anda atau tidak. Juga membandingkan harga model yang berbeza dan memilih jenis mengikut kemampuan anda. Sudah pasti satu kelebihannya adalah mengelak kesesakkan lalulintas yang semakin sibuk ketika ini. Saksikan 10 motosikal paling popular bagi tahun 2014. Mana tahu satu hari nanti ia milik anda.

10. BMW F-650 GS
GS mempunyai kelas yang tersendiri dan diperakui akan kehebatannya oleh peminatnya dari seluruh dunia. Antara cirinya adalah kelajuan, elegan dan menawarkan harga yang berpatutan dengan kemampuannya. F-650 pertama kali diperkenalkan pada pameran motosikal di Concourso d'Eleganza. Motosikal ini dijana oleh 652cc enjin satu silinder yang berfungsi pada unit kawalan berkomputer. Ia juga mempunyai sistem pencucuhan Double Spark yang menawarkan pemanduan dan fleksibiliti enjin dipertingkatkan. Untuk tujuan keselamatan, ia telah dipasang dengan sistem ABS.

9. Ducati 1190 Panigale R
Ducati adalah pengeluar motosikal mewah dari Itali yang dimiliki oleh Audi. Model 1190 adalah salah satu jenama mereka yang paling berjaya yang pernah dibuat. Panigale direka dalam keadaan santai, menawarkan keseimbangan yang ideal antara dalam dan luar. Ia juga mempunyai profil ergonomik yang lebih baik yang menjadikan ia selamat dan sesuai untuk penunggang yang baru mula belajar bagaimana untuk menunggang basikal. 

8. Harley Davidson FXDL

Harley Davidson menawarkan penunggang lebih daripada sekadar motorsikal tetapi ia juga adalah gaya hidup. Motosikal ini telah direka bagi pemanduan rendah, bagi memenuhi semua jenis pengguna sama ada tinggi atau rendah. Selain itu, tempat duduk yang telah dipasang dengan saduran krom lencana elegan Harley yang menambah kecantikannya lagi.

7. Yamaha V-Star 1300 Deluxe
Ini adalah motosikal cruiser mewah yang indah, dimensi dan Slimfit enjin padat yang direka untuk penggunaan menawarkan torque maksimum di mana menjimatkan penggunaan bahan api. Ia juga mempunyai tempat duduk pemandu yang direndahkan bagi meningkatkan pusat graviti mesin, menjadikan motosikal anda seperti lebih kecil dan lebih ringan daripada yang sebenarnya. Yamaha V-Star mempunyai sudut 36 darjah yang membolehkan penunggang untuk membuat pusingan tajam dengan mudah. Di samping itu, ia dipasang dengan sistem GPS yang cekap yang memberikan anda arah di wilayah yang tidak dikenali.

6. Suzuki Boulevard C50T

C50T adalah motosikal pelbagai fungsi yang mempunyai casis bingkai keluli yang kukuh dan mantap bagi kawalan yang lebih baik. Ia juga mempunyai satu set lampu yang jelas bagi meningkatkan penglihatan pada hari-hari mendung atau hujan. 

5. Kawasaki Ninja 300

Kawasaki adalah motosikal yang anggun, sporty dengan kelajuan 0-100 km/j dalam 6 saat sahaja. Datang dengan ruang pencucuhan 2 Spark yang dapat memperingkatkan pemanduan. Ninja 300 juga mempunyai 3hala pemangkin yang dikemaskini di dalam ekzos keluli tahan karat bagi meningkatkan kecekapan bahan api.

4. Honda CBR 600R

CBR adalah motosikal yang menarik dengan sistem enjin cecair penyejuk yang membantu dalam mengurangkan pelepasan berbahaya dari kebuk ekzos. Ciri ini juga menjadikan bahan api lebih cekap berbanding dengan jenama lain dalam kategori yang sama. Honda mempunyai kapasiti torque 4800rpm dan direka untuk memenuhi semua keperluan perjalanan.

3. Aprilia Caponord 1200

Caponord 1200 dikurniakan dengan pelbagai alat elektronik moden dan lain-lain alat bantuan menunggang yang menjadikannya terbaik dalam kelasnya. Kerangkanya telah direka untuk menjadi sporty dan selesa. Selain itu, satu set plat aluminium dan jejari keluli telah disambungkan ke belakang daripada bahagian roda hadapan, memberikan mekanisme kawalan kelajuan dipertingkatkan.

2. Victoria Gunner

Kehebatan Gunner adalah rupanya yang bergaya dan mempunyai injin yang berkuasa tinggi. VG boleh melakukan 0-60mph hanya dalam 3 saat. Para pengguna juga boleh memasang shock sistem aksesori pilihan yang menambah satu inci tambahan kepada motosikal bagi meningkatkan ketinggian menunggang dan mengurangkan kesan akibat dari jalan yang tidak rata.

1. Honda CTX 1300

Honda CTX adalah sportsbike yang berkuasa dan elegan yang datang dengan 1261cc V-4 dan 7000rpm redline. Tambahan pula, 4 omboh dan unit sebatian pad melakukan tugasnya dengan sangat baik. Pedal juga berada di kedudukan yang baik bagi memberikan kedudukan optimum kepada penunggang.


Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

2 comments:

  1. kawan sekelas saya, selama derk je langgar kawasaki ninja.. hakhak..

    ReplyDelete