CLICK HERE FOR DETAIL

10 Pelakon Lelaki Korea Paling Popular 2020

Kebanyakan wanita di seluruh dunia bersetuju bahawa pelakon Korea memang sangat kacak. Jika anda melihat lakonannya didalam drama tentu ramai yang jatuh cinta dan tertarik dengan pelakon drama tersebut.

Kami telah melihat dan menyelidik  bagi menghasilkan senarai 10 pelakon Korea yang paling popular bagi tahun 2016. Pemilihan adalah berdasarkan ketinggian mereka, umur, fizikal dan populariti drama mereka.

10. Kim Woo Bin
Kim Woo Bin terkenal sebagai model dan pelakon di Korea Selatan. Beliau pertama kali memulakan kerjaya pada tahun 2009 sebagai runaway model, tetapi pada tahun 2011 dia mula mengorak langkah sebagai pelakon di dalam sitkom Vampire Idol. Pada tahun 2013, beliau mendapat banyak kejayaan bersama drama "The Heirs".

9. Jang Geun Suk
Jang Geun Suk adalah salah satu pelakon yang berjaya di Korea Selatan. Selain itu dia juga seorang penyanyi dan model di Korea Selatan. Beliau mendapat banyak kejayaan dari hasil lakonannya di dalam "You're Beautiful", "Mary Stayed out All Night" dan "Selling Happiness".

8. Jung Young Hwa
Jung Yoyng Hwa dikenali sebagai penyanyi, penerbit, penulis lagu dan pelakon di Korea Selatan. Dia juga adalah ketua bagi kumpulan C.N.Blue - Korea Selatan Boy Band yang ditubuhkan pada tahun 2009. Jung Young Hwa terkenal kerana wataknya sebagai Kang Shin Woo dalam SBS drama "You're Beautiful".

7. Song Joong Ki 
Seorang lagi pelakon yang kacak malah mempunyai peminat yang ramai iaitu Song Joong Ki yang bukan sahaja berlakon drama tetapi juga seorang penyanyi dan model. Lagu Joong Ki yang terkenal dengan tempoh dram yang rancak "Sung Kyun Kwan Scandal" dan termasuklah "Running Man". Antara drama dan filem-filem hit beliau termasuk "A Werewolf Boy", "Five Senses of Eros" dan "Nice Guy".

6. Kim Hyun Joong
Seperti Kim Bum dan Lee Min Hoo, Kim Hyun Joong adalah terkenal kerana peranannya sebagai Yoon Ji Hoo dalam drama "Boys Over Flowers" yang mana dia telah memenangi "Anugerah Populariti" pada Anugerah Drama Antarabangsa Seoul 2009. Kim Hyun Joong kini sebagai penghibur, penyanyi (rapper utama dalam SS501 - salah satu Band terkenal Korea Selatan) dan pelakon.

5. Lee Min Ho
Di kedudukan nombor lima adalah Lee Min Ho yang dikenali sebagai seorang pelakon dan penyanyi Korea Selatan. Lee Min Ho mula berlakon sejak tahun keduanya di sekolah tinggi, tetapi dia hanya bersinar selepas peranan utama dalam drama "Boys over Flowers" dan "City Hunter". Pada masa ini, Lee Min Ho diundi sebagai pelakon paling kacak dan popular di Korea Selatan.

4. Ok Taec Yeon
Ok Taec Yeon mula memulakan kerjaya sebagai ahli Boy Band 2PM, peranan utama dalam kumpulan tersebut adalah sebagai rapper. Pada tahun 2010, Ok Taec Yeon memulakan bidang lakonan dalam drama pertamanya "Cinderellas Sister" dan menjadi watak utama "Dream High", salah satu daripada drama KBS terkenal. Ok Taec Yeon bukan sahaja seorang penyanyi dan pelakon kacak, tetapi juga rujukan. Dia boleh bercakap dengan fasih tiga bahasa iaitu bahasa Inggeris, Korea dan Jepun.

3. Kim Bum
Kim Bum terkenal sebagai pelakon dan model Korea Selatan. Berumur 25 tahun memulakan kerjaya pada tahun 2006, tetapi dia hanya mendapat perhatian selepas lakonannya dalam So Yi Jeong dalam drama "Boys Over Flowers" pada tahun 2009. "Boys Over Flowers" dan "High Kick" adalah dua drama hit beliau .

2. Yoo Seung Ho
Korean baby face ini mendapat populariti selepas berlakon dalam drama bertajuk "Daddy Fish", "Love Letter", "Sad Love Story" dan "The Legend". Pada tahun 2008, Yoo Seung Ho mengambil bahagian dalam projek "I Love Asia", bersama-sama dengan banyak selebriti terkenal seperti Wonder Girls, Jang Nide, Park Jin Young, Jackie Chan dan Wheesung. Selain itu Yoo Seung Ho juga terlibat dalam banyak muzik video Generasi Girls ', T-ara, IU ... Dengan sumbangan dalam banyak drama hit, muzik video dan iklan, Yoo Seung Ho kini tersenarai di tangga kedua.

1. Kim Soo Hyun
Kim Soo Hyun adalah salah satu pelakon yang paling kacak Korea Selatan bagi tahun ini. Kim Soo Hyun telah dilahirkan pada tahun 1988 dan memulakan kerjaya sebagai pelakon sejak tahun 2007. Seorang pelakon pintar dan berbakat, Kim Soo Hyun telah memenangi Anugerah New Star pada tahun 2010 di Anugerah Drama SBS untuk wataknya dalam drama Giant. Salah satu drama yang sedang hot ketika ini adalah "You Who Came From The Stars".

  
Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

4 comments:

  1. heh! sudah agak, Kim So Hyun plg top.. tp, ke-10 diatas semuajambu(minxlemfanggg).. saya pilih Kim Jong Kook, kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. suka pelakon korea female je la...hahaha

      Delete
  2. kim soo hyun memang hensem....jgn jeles yee.... muah muah muah..

    ReplyDelete
  3. kim jaejoong jyj tak de ke???

    ReplyDelete