CLICK HERE FOR DETAIL

10 Senjata Api Yang Paling Berbahaya di Dunia

Peringatan: Artikel ini bukan bertujuan untuk melakukan jenayah. Tetapi ia hanya satu kajian pendek mengenai senjata. Hanya pihak berkuasa sahaja yang boleh membeli dan menggunakannya di bawah undang-undang. Oleh itu, sila jaga keamanan dunia kita supaya selamat tanpa sebarang keganasan. Terima kasih!

Senjata api digunakan untuk mempertahankan negara. Namun ada pihak yang menggunakannya untuk kegunaan jenayah dimana menyalahi undang-undang. Berikut adalah 10 senjata yang paling berbahaya di dunia.

10. Thompson M192 Machine Gun

Thompson M192 adalah mesingan yang berkuasa hebat. Ini adalah salah satu senjata yang paling berbahaya di dunia dan mampu untuk menembak lebih daripada 500 pusingan dalam beberapa minit. 

9. XM307 ACSW Machine Gun
XM307 ACSW adalah satu lagi mesingan yang indah dan apa yang membuat senjata ini yang menakjubkan adalah ia mempunyai kuasa tambahan dan keupayaan menembak sasaran penjenayah dengan cepat.

8. Heckler and Koch HK MG4 MG 43 Machine Gun

Ini adalah senjata berkaliber 5.6 mm. Ia pertama kali dicipta oleh sebuah syarikat terkenal di Jerman dinamakan sebagai Heckler dan Koch. Senjata ini mula dilancarkan pada tahun 2001 dan merupakan senjata yang amat berkesan.

7. F2000 Assault Rifle
F2000 Rifle Assault merupakan satu lagi senjata automatik yang cantik. Ia mula dibangunkan oleh sebuah syarikat terkenal di Belgium, dinamakan sebagai FN Herstal. Senjata ini pertama kali dperkenalkan pada pertunjukan di Abu Dhabi. Ia terdiri daripada 5.67 mm kaliber dan sangat berkesan.

6. Kalashnikov AK-47 Assault Rifle
Kalashnikov AK-47 adalah salah satu senjata yang paling berbahaya di dunia. Ia dicipta pada tahun 1946 untuk ujian tentera. Senjata ini diperkenalkan oleh Mikhail Kalashnikov dan lebih murah.Kini ciri-ciri yang telah ditambah baik dan dikemas kini untuk menjadikannya lebih berkesan daripada generasi terdahulu.

5. DSR-Precision DSR 50 Sniper Rifle

DSR-Precision adalah senjata yang agak berat. Beratnya kira-kira 10 kg dan merupakan salah satu senjata paling berbahaya di dunia. Ia mampu untuk membantu anda mencapai sasaran musuh anda dari jarak yang jauh dengan ketepatan tinggi.

4. UZI Machine Gun



Uzi mesingan mempunyai berat kira-kira 3 kg. Ini merupakan Senjata yang kuat dan dilengkapi dengan banyak ciri-ciri yang sangat menarik.

3. MG3 Machine Gun

Ini adalah senjata yang indah dengan 7.6 mm kaliber. Ia mempunyai banyak ciri-ciri lain seperti ia dapat menembak dengan 1000 pusingan dalam satu minit. Senjata itu mula-mula diperkenalkan pada tahun 1950 tetapi kemudian ia telah menjalani beberapa tambah baik bagi menjadikannya lebih sempurna.

2. Accuracy International AS50 Sniper Rifle

Seperti namanya, ia adalah salah satu senapang sniper paling tepat di dunia pada hari ini. Ia telah dicipta oleh  English Company Accuracy International dan mempunyai berat hanya 14.1 kilogram. Keupayaannya untuk memberi perhatian kepada objektif utama dari jarak yang jauh menjadikan ia salah satu alat yang paling digemari dalam misi pertempuran. 

1. Heckler and Koch HK416

HK416 adalah satu lagi nama besar dalam senjata api dan salah satu senjata yang paling berbahaya di dunia oleh syarikat Hackler dan Koch itu. Senjata  Jerman ini dimuatkan dengan 5.5mm kaliber dan mempunyai ciri-ciri terbaik. Ia mempunyai stroke piston dan yang penting ia sangat ringan.


http://www.marketglory.com/strategygame/noahiman
Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

2 comments:

  1. sniper 14.1 kg?? berat giloss.. suka info nih.. ^^

    ReplyDelete
  2. yup mmg berat...ingatkan ringan je..

    ReplyDelete