CLICK HERE FOR DETAIL

Panduan dan Strategy Bertarung di Arena MarketGlory Malaysia Part 1


Untuk mengetahui apa itu Market Glory anda boleh Klik Link ini untuk mengetahui lebih lanjut. Bertarung di Arena Market Glory sangat mengujakan. Ini disebabkan anda boleh mendapatkan bonus harian dalam Euro. Ya! bukan gold atau pun MYR.

Disamping itu, bertarung di Arena anda hanya perlu bertahan di kedudukan level tertentu bagi mendapatkan bonus Euro harian. Yang perlu anda perhatikan sebelum cuba untuk melakukan pertarungan didalam Arena, iaitu peraturan dan sistem asas didalam arena, disini saya akan cuba untuk menjelaskannya:
  1. Untuk mula memasuki arena anda mesti mempunyai sekurang-kurangnya 1 (satu) Attack Weapon dan 1 (satu) Defend Weapon, anda boleh membelinya didalam Local Market atau pun Global Market.
  2. Anda perlu mempunyai sekurang-kurangnya 5 Point Energy bagi 1 (satu) kali attack.
  3. Anda perlu mempunyai sekurang-kurangnya 5 Point Energy, 1 (satu) Attack Weapon, dan 1 (satu) Defend Weapon pada saat reset time server iaitu pukul 06:00 pagi. Supaya bonus Arena boleh anda dapatkan.
Senjata
Jenis weapons terbagi kepada 2 :
  • Attack Weapons : Knife, Grenade, Pistol, Rifle, Machine Gun, dan Bazuka.
  • Defend Weapons : Helmet, Protective Gloves, Boots, Glasses, Bulletproof Vest, dan Shield
Kualiti weapons terbagi kepada 3 :
  • LQ (Low Quality), maximum penggunaan 5x Attack/Defend
  • Normal, maximum penggunaan 15x Attack/Defend
  • HQ (High Quality) , maximum penggunaan 25x Attack/Defend
Setiap Weapon memiliki jumlah damage/Defend berdasarkan jenis dan kualitinya :
  • Attack Weapon LQ ( Damage 50 / Defence 20 )
  • Attack Weapon Normal ( Damage 150 / Defence 60 )
  • Attack Weapon HQ ( Damage 250 / Defence 100 )
  • Defend Weapon LQ ( Damage 20 / Defence 50 )
  • Defend Weapon Normal ( Damage 60 / Defence 150 )
  • Defend Weapon HQ ( Damage 100 / Defence 250 )
BONUS EURO ARENA

Bonus didalam arena terbagi berdasarkan tingkatan level :
Novice ( 1 - 5 )
Warrior ( 1 - 5 )
Hunter ( 1 - 5 )
Chieftain ( 1 - 5 )
FightLord ( 1 - 5 )
Leader ( 1 - 5 )
Maestro ( 1 - 5 )
Champion ( 1 - 5 )
Immortal ( 1 - 5 )
God ( 1 - 5 )


Untuk lebih jelas anda boleh melihat jumlah bonus yang akan anda dapat melalui link:


Perlu anda tahu, anda hanya akan mendapat nilai bonus untuk bertahan pada level tertentu, bukan berapa banyak anda mengalahkan lawan. Jadi misalkan anda menang bertarung 18 kali hingga anda mencapai kedudukan novice (2) pada satu hari, dan anda bertahan pada level tersebut hingga server reset time (Pukul 06:00 pagi), maka bonus yang anda dapat adalah bonus bagi level Novice (2) iaitu 0.32 Euro bukan 0.32 Euro dikali dengan 18. Jadi Bonus Arena adalah Bonus harian pemain berdasarkan levelnya di dalam Arena.

FIGHTS SYSTEM 

Didalam "Arena" sistem pertarungannya adalah mendapatkan point dengan menyerang lawan dan mengalahkannya. Setiap point yang kita dapat akan membawa kita ke level-level Bonus. makin tinggi point yang kita dapat maka level kita akan semakin tinggi, dan tentu bonus Euro harian yang akan kita dapat juga semakin tinggi.

Sangat penting !!!

Untuk anda tahu, perhitungan damage dan defend didalam Arena, bukan hanya bergantung dengan kekuatan weapon yang anda miliki tetapi juga sangat bergantung kepada Attack / Defence Bonus dan jumlah Energy anda saat itu. Berikut formula pengiraan Attack dan Defends di dalam Arena:

Weapon Attack / Defence Point = Jumlah Attack / Defence berdasarkan senjata yang anda miliki 

Attack / Defence Arena Bonus = Jumlah bonus yang diberikan kepada anda, setiap kali anda berjaya melepasi tahap level yang belum pernah anda capai sebelum ini didalam arena. 

Subjumlah Point Attack / Defence = Weapon Attack / Defence Point + Attack / Defence Arena Bonus

TOTAL Attack / Defence = (Subtotal Point Attack / Defence + 1) * (Energy / 100)

Melalui formula tersebut dapat kita ketahui, jumlah Attack / Defence dipengaruhi oleh Weapons, Arena Bonus, dan Energy. Jumlah mata yang akan anda dapat jika anda memenangi suatu pertarungan, dikira berdasarkan level lawan anda. Perhitungan ini pun akan berubah seiring dengan semakin tinggi level anda di arena. Anda boleh mengetahui berapa point yang akan anda dapat jika anda mengalahkan lawan anda kepada link ini:


Cukup anda letakkan pointer mouse anda kepada salah satu tempat yang sesuai dengan level musuh anda, dapat dilihat keterangan berapa point yang akan anda dapat jika anda menang / kalah melawan musuh anda tersebut.

Semakin tinggi level anda, pertarungan didalam Arena akan semakin mencabar, ini disebabkan setiap anda berjaya bertahan dalam level tertentu, jumlah keuntungan diserang lawan per hari akan semakin bertambah. Pada link diatas anda juga boleh melihat maklumat berapa kali anda boleh diserang oleh lawan sehari, pada setiap level.


http://www.marketglory.com/strategygame/noahiman
Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

1 comments: