CLICK HERE FOR DETAIL

Perbandingan Antara Mentol Energy Saver Dengan Mentol Tradisional


Dengan meningkatnya tarif bil elektrik ketika ini pelbagai cara digunakan untuk menjimatkan pengunaan elektrik. Salah satu cara adalah dengan menggunakan Mentol Energy Saver.  Berbanding dengan lampu model lama atau tradisional incandescents, kecekapan tenaga bagi mentol seperti incandescents halogen, lampu pendarfluor padat (CFL), dan diod pemancar cahaya (LED) mempunyai kelebihan-kelebihan seperti berikut:
  • Menggunakan kira-kira 25% -80% kurang tenaga berbanding mentol tradisional dan ini akan menjimatkan wang anda.
  • Boleh tahan sehingga 3-25 kali lebih lama.
Pada masa kini mentol cekap tenaga atau energy efficient bulbs boleh didapati dalam pelbagai jenis warna dan tahap cahaya yang anda harapkan. Walaupun harga awal mentol cekap tenaga biasanya lebih tinggi daripada mentol tradisional, namun lampu energy saver hanya mempunyai kos yang kurang untuk beroperasi, menjimatkan wang anda selagi mentol itu berfungsi. Kebanyakan mentol baru berfungsi lebih lama daripada mentol tradisional, jadi anda tidak perlu untuk menggantikan lampu anda dengan kerap.

Jadual dibawah membandingkan 60 watt (W) mentol tradisional dengan mentol energy saver yang menyediakan tahap pencahayaan yang sama.






Rajah dibawah pula menunjukkan 3 jenis mentol. So kalau lebih rendah watt bermaksud lebih penjimatan tenaga dapat dilakukan.




Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

0 comments:

Post a Comment