CLICK HERE FOR DETAIL

Cara Mudah Akses Laman Web Yang Disekat

Internet anda disekat? Malaysia adalah salah satu daripada negara-negara yang melaksanakan penapisan Internet dengan memaksa semua Pembekal Perkhidmatan Internet Malaysia untuk menyekat akses kepada laman-laman web tertentu yang mengandungi lucah, politik, perkongsian fail dan kandungan yang berniat jahat. Pada pertengahan 2013, sebuah akhbar tempatan (Berita Harian) yang diterbitkan sejumlah 6640 laman web yang disekat sejak tahun 2008 dan pasti bilangan itu akan terus berkembang. Disini dikongsikan satu cara yang mudah untuk mengakses laman web yang disekat.

Biasanya juruteknik yang setup jalur lebar anda akan konfigurasi router atau komputer anda untuk menggunakan DNS dari ISP anda seperti 202.188.X.XXX dan 202.188.X.X untuk Streamyx dan UniFi pengguna. Ini secara berkesan akan menyekat semua laman web bertujuan memintas dan ia berbeza yang ditawarkan oleh Google, OpenDNS, Comodo, Norton dan lain-lain.

Daripada menunjukkan kepada anda bagaimana untuk menukar secara manual alamat DNS server yang mana mungkin membawa kesukaran kepada anda. Maka anda dengan mudah menukar DNS server dengan software yang dipanggil DNS jumper.

Semua yang anda perlu lakukan adalah memuat turun program ini, menjalankannya, memilih pelayan DNS anda (sebaik-baiknya Google Public DNS kerana mereka adalah yang paling cepat) dan klik butang DNS Memohon. Anda mungkin mahu klik pada butang DNS Flush dan juga memulakan semula pelayar web anda untuk mengosongkan mana-mana caching DNS. Satu lagi kelebihan dalam menggunakan DNS Jumper adalah secara automatik backs up alamat DNS server yang asal.


**Ikut sahaja setting seperti diatas



http://www.marketglory.com/strategygame/noahiman


Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

0 comments:

Post a Comment