CLICK HERE FOR DETAIL

Clash of Clans Senarai Askar dan Panduan COC 2018


Di bawah, anda akan menemui senarai setiap askar dalam COC. Senarai ini memberi maklumat bagi setiap jenis askar dan gambaran keseluruhan yang terbaik untuk menggunakan askar tertentu. Laman ini menyediakan sinopsis ringkas setiap askar tersebut.

Askar Barracks


Askar Barracks memerlukan elixir untuk dihasilkan dan berbeza untuk setiap satunya dari segi kekuatan. Secara umum, askar yang paling mahal kos elixir dan masa yang paling lama untuk menyediakannya adalah yang paling kuat berdasarkan kos bekalan mereka. Walau bagaimanapun, kos elixir tambahan dan keperluan semasa perlu diimbangi dalam peningkatan kekuatan askar. Apabila farming, secara amnya adalah yang terbaik untuk berjimat dalam menghasilkan askar yang lebih murah untuk menjimatkan kos elixir dan juga masa latihan atau menunggu.

Barbarian
Panduan Penuh: COC panduan askar Barbarian.

Latihan Masa: 20 saat
Kos bekalan: 1
Pergerakan Kelajuan: 16
Sasaran: Darat (single)
Pilihan Sasaran: Mana-mana 
Barracks Diperlukan: Level 1


Barbarian adalah askar pertama anda yang dapat dihasilkan dalam permainan COC. Askar ini adalah askar yang huru-hara (melee) dan murah tetapi tidak bagus sebagai asas tentera anda bagi  peringkat satu hingga lima Town Hall. Satu strategi yang baik adalah dengan menggunakan hanya Barbarian dan mengatasi lawan dengan sekumpulan barbarian. Askar Barbarian begitu murah dan membuatnya dengan begitu cepat, anda boleh dengan mudah pergi pada 5-6 serangan dalam masa sejam apabila menggunakan askar barbarian.

Pada peringkat yang lebih tinggi, Barbarian masih boleh digunakan sebagai taktik serangan bagi pertahanan yang lemah, tetapi askar besar-besaran barbarian hampir tidak berfungsi dan juga seperti yang mereka lakukan pada peringkat awal. Anda akan memerlukan sesuatu untuk memecahkan dinding dan menembak pada ancaman sasaran tinggi seperti menara Wizard dan Mortar yang berada di belakang dnding.

Archer
Panduan Penuh: COC panduan askar Archer

Latihan Masa: 25 saat
Kos bekalan: 1
Pergerakan Kelajuan: 24
Sasaran: Darat dan Udara
Pilihan Sasaran: Mana-mana (single)
Barracks Diperlukan: Level 2


Archer adalah askar asas serangan jauh dalam permainan ini. Ia tidak mempunyai kuasa pemusnah yang besar  dan mempunyai nyawa yang sangat-sangat rendah. Walaupun dengan nyawa yang rendah namum berbaloi membuatnya dengan kos yang rendah dan kelajuan pergerakan pantas. Jarak jauh yang dimilikinya membolehkan ia untuk menembak melepasi dinding dan menyerang menara pertahanan dan bangunan penyimpanan sumber walaupun dengan kawasan musuh yang mempunyai struktur dinding yang kukuh.

Pemain yang bagus menggunakan Barbarian (pada mulanya) dan Giant kemudian sebagai perisai untuk archer mereka. Ini adalah taktik yang baik dimana Giant akan menyerap asakkan menara supaya archer boleh terus hidup lebih lama. Kelemahan terbesar archer adalah apabila berkumpul dengan archer lain dan mereka semua terkena mortar atau  menara Wizard. Jauhkan ia secara jarak dan tidak menurunkan mereka semua di tempat yang sama untuk mengurangkan kesan ini.

Archer juga melakukan dengan baik di Clan Castle apabila Clan Castle diletakkan di tengah-tengah susun atur asas. Archer yang dalam kedudukan ini akan menembak ke atas dinding di dimana Askar huru-hara musuh tidak akan dapat melawan sehingga Askar huru-hara itu memecahkan dinding.

Goblin
Panduan Penuh: COC panduan askar Goblin

Latihan Masa: 30 saat
Kos bekalan: 1
Pergerakan Kelajuan: 32
Sasaran: Darat (single)
Pilihan Sasaran: Sumber (2x ganda)
Barracks Diperlukan: Level 3


Goblin adalah murah, cepat dan akan memberi tumpuan sepenuhnya kepada aktiviti merampas sumber. Goblin tidak akan menyerang apa-apa selain daripada pengumpul sumber dan askar simpanan sehingga setiap pemungut sumber dan bangunan penyimpanan telah dimusnahkan. Goblin juga melakukan dua kali kerosakan biasa mereka kepada pengumpul dan binaan penyimpanan sumber. Kelajuan pergerakan pantas mereka membolehkan mereka untuk sering mengelakkan diri dari perangkap. Goblin cukup pantas untuk mencetuskan perangkap spring tanpa semoat memerangkapnya (selagi mereka tidak berhenti di atasnya).

Pada tahap yang rendah, Goblin tidak begitu berkesan. Kerosakan yang rendah dan nyawa yang rendah tidak memberi mereka kemampuan yang cukup berkesan. Walau bagaimanapun, askar Goblin akan meningkat kemampuannya setiap kali dinaik taraf. Dengan tahap 4, Goblin mudah akan mula mengoyakkan dinding walaupun ia mempunyai level tinggi dan menghapuskan bangunan penyimpanan dalam tempoh beberapa saat, menjadikan mereka sangat berkesan untuk farming.

Dengan tahap 5, 20 Goblin + jampi penyembuhan + jampi kemarahan boleh dikatakan satu kuasa yang tidak dapat dihalang, kerana mereka akan mengoyakkan dinding level 8-9 dinding dalam hanya beberapa saat. Bergerak jauh kedalam kawasan musuh untuk mencuri penyimpanan Dark Elixir. Tetapi sebelum itu pastikan anda menghapuskan lombong di luar atau Goblin mungkin tidak akan menyerang dinding gara-gara lombong masih ada di bahagian luar dinding.

Giant
Panduan Penuh: COC panduan askar Giant

Latihan Masa: 2 minit
Kos bekalan: 5
Pergerakan Kelajuan: 12
Sasaran: Darat (single)
Sasaran yang dipilih: pertahanan
Barracks Diperlukan: Level 4


Giant merupakan Askar pertama yang pemain dapat bagi tujuan  khusus menyasarkan struktur pertahanan lawan. Giant tidak akan menyerang mana-mana struktur lain sehingga semua menara pertahanan telah dimusnahkan. Menara Tesla tersembunyi dianggap struktur pertahanan juga bagi Giant.

Giant mempunyai tiga kelemahan: Spring Traps, kuasa serangan yang rendah, dan kelajuan pergerakan mereka yang perlahan. Giant adalah sangat mudah terdedah kepada perangkap Spring Traps sejak pemain kini mempunyai idea yang bagus tentang bagaimana Giant akan bergerak atau menyerang. Antara strategi yang boleh dicuba adalah dengan menghantar dengan Goblin, Archer, atau Barbarian sebelum menghantar Giant anda dalam untuk menyerang.

Tahap kuasa serangan yang rendah Giant boleh dibantu dengan menggunakan Wall Breaker dan archer. Giant biasanya mengambil masa yang sangat lama untuk memusnahkan dinding peringkat tinggi, jadi menggunakan satu atau dua Wall Breaker untuk memecahkan dinding dan membolehkan Giant masuk kedalam dengan lebih cepat. Archer juga boleh memusnahkan menara di belakang dinding. Membantu dalam mengurangkan halangan dinding juga perlu bagi membantu Giant anda terus ke pertahanan lawan. Kelajuan perlahan Giant boleh diperbaiki dengan mengunakan jampi kemarahan, tetapi kos jampi juga perlu diambil kira.

Wall Breaker
Panduan Penuh: COC panduan askar Wall Breaker

Latihan Masa: 2 minit
Kos bekalan: 2
Pergerakan Kelajuan: 24
Sasaran: Darat (AoE)
Sasaran yang dipilih: Dinding (40x Kerosakan)
Barracks Diperlukan: Level 5


Wall Breaker adalah askar penting bagi kebanyakan peperangan COC. Askar-askar ini dengan cepat boleh memusnahkan dinding dimana Askar lain akan mengambil masa yang lama untuk memecahkan. Kelebihan menghapuskan dinding pertama atau dinding kedua musuh boleh menjadi perbezaan antara kemenangan besar atau hanya mencapai kemusnahan dibawah 50%.

Nyawa Wall Breaker adalah sangat rapuh, jadi anda perlu untuk meletakkan beberapa Askar pengganggu seperti Giant atau Barbarian untuk membenarkan Wall Breaker anda untuk memecahkan dinding tanpa mendapat hit. Pastikan kedudukan laluan Wall Breaker anda di antara Shots Mortar supaya mereka tidak dapat dihapuskan oleh kuasan percikan mortar lawan.

Balloon
Panduan Penuh: COC panduan askar Balloon

Latihan Masa: 8 minit
Kos bekalan: 5
Pergerakan Kelajuan: 10
Sasaran: Darat (single)
Sasaran yang dipilih: pertahanan
Barracks Diperlukan: Level 6


Balloon merupakan askar udara hebat yang khusus mensasarkan pertahanan pertama. Sebagai askar udara, ia adalah kebal berbanding mortar dan meriam, tetapi lemah kepada serangan menara pertahanan Udara. Kelemahan terbesar Balloon adalah kelajuannya pergerakannya yang sangat rendah, HP yang rendah, dan kecenderungan untuk menyumbat salur Balloon yang lain. Kelajuan pergerakan yang rendah membolehkan menara pertahanan Udara untuk menjatuhkan banyak Balloon sebelum mereka dapat menghampirinya. Ia juga mudah terdedah kepada menara Wizard dan Menara bom Udara.

Jampi kemarahan boleh memberi kelebihan yang banyak kepada Balloon, kerana ia membolehkan Balloon untuk beralih kepada sasaran dengan cepat. Armada Balloon dibawah kesan jampi kemarahan akan segera memusnahkan semua struktur pertahanan dalam kawasan kesan jampi itu. Balloon juga mempunyai skala sangat baik dengan penyelidikan, Balloon tahap maksimum dapat melakukan kerosakan yang agak bagus.

Balloon merupakan askar yang luarbiasa, kerana mereka tidak mempunyai skala naik taraf seperti askar biasa. Balloon adalah secara terang-terangan meningkatkan kemampuan yang dahsyat apabila di luar dari tahap 1-4. Di peringkat 5, mereka menjadi cukup baik, kerana jumlah kerosakan dan nyawa yang dipertingkatkan. Penting bagi askar ini untuk dinaik tarafkan.

Di peringkat 6, Balloon menjadi askar yang sangat baik dan bahkan salah satu yang terkuat diperingkat pertengahan (tidak murah, tetapi tidak terlalu mahal) askar dalam permainan COC. Sebabnya ialah jumlah kerosakan dan HP mereka mendapat manfaat dari level 5 hingga 6 yang luar biasa. Level6 Balloon melakukan dua kali kerosakan dan mempunyai kira-kira dua kali ganda HP dan lebih daripada dua kali ganda kerosakan Balloon tahap 4. Tiada askar lain yang lebih baik dan mempunyai kebolehan melepasi dinding sepertinya.

Wizard
Panduan Penuh: COC panduan askar Wizard

Latihan Masa: 8 minit
Kos bekalan: 4
Pergerakan Kelajuan: 16
Sasaran: Darat dan Udara (single)
Pilihan Sasaran: Mana-mana
Barracks Diperlukan: Level 7


Anda boleh membayangkan Wizard adalah seperti archer yang telah dinaik taraf. Bagaimana pun, Wizard tidak sama sepenuhnya dengan archer ini kerana satu Wizard (perlu 4 bekalan) memerlukan kos elixir yang lebih daripada 4 archer dan ia juga mengambil masa yang lebih untuk dihasilkan.

Seperti archer, Wizard harus digunakan dengan sesuatu perlu menjadi tank di hadapannya, biasanya Giant atau barbarian. Ini memastikan bahawa Wizard tidak dapat dihapuskan dengan mudah oleh menara dan boleh terus hidup cukup lama bagi menghasilkan serangan kerosakan yang sangat tinggi. Wizard mempunyai nyawa lebih banyak daripada archer - menjadikannya kurang terdedah atau terkesan kepada Mortar dan Menara Wizard. Wizard masih lemah menghadapi struktur seperti Menara pemanah atau meriam, terutamanya jika Wizard menyerang sesuatu yang lain ketika ia sedang ditembak oleh salah satu daripada kedua-dua struktur tersebut.

Wizard mempunyai skala peningkatan yang baik dalam menaik taraf, mendapat peningkatan tahap serangan yang besar dengan setiap peringkat penyelidikan. Apabila dinaik taraf sepenuhnya, Wizard adalah askar DPS yang paling kuat dalam permainan COC. Berdasarkan jumlah tahap serangan itu ia berkadar terus dengan kos bekalan. Wizard tahap maksimum dapat menghasilkan 180 DPS, dibahagikan dengan kos 4 bekalan, menghasilkan 42.5 DPS per ruang -  tertinggi setakat ini berbanding dengan mana-mana jenis askar.

Healer
Panduan Penuh: COC panduan askar Healer

Latihan Masa: 15 minit
Kos bekalan: 14
Pergerakan Kelajuan: 16
Sasaran: Darat (AoE)
Pilihan Sasaran: Apa-apa (menyembuhkan askar sendiri)
Barracks Diperlukan: Level 8


Healer akan mengeluarkan kesan kuasa penyembuhan kepada sekumpulan askar yang berdekata, seiring dengan anggaran kerosakan atau penurunan HP akibat serangan secara AoE atau sasaran tunggal akibat dari menara pertahanan. Healer cenderung untuk bekerja dengan baik apabila digandingkan dengan Giant. Sebagai Healer, boleh menyembuhkan Giant  manakala Giant dengan perlahan memusnahkan pertahanan musuh.

Musuh utama Healer adalah menara pertahanan udara, Pemusnah askar udara dan juga Menara Inferno. Struktur Pertahanan udara akan memusnahkan Healer dalam masa hanya kurang daripada 10 saat. Jadi wajar untuk memusnahkan dahulu penghalang bagi Healer. Satu strategi biasa adalah dengan menggunakan Wall Breakers dan gelombang awal Giant untuk memusnahkan satu menara pertahanan udara, kemudian menghantar Healer itu. Ini memastikan bahawa Healer yang mampu mengikuti Giant sehingga ke pelbagai menara pertahanan udara. Seterusnya. pada tahap yang lebih tinggi, kadang-kadang beberapa Hog Riders boleh digunakan untuk memusnahkan menara pertahanan udara yang terdedah dengan cara yang sama.

Dengan Giant dan Healer mengambil lebih kurang separuh daripada struktur pertahanan asas sebelum memasuki ruang serangan pertahanan udara, goblin dengan mudah digunakan untuk mencuri banyak sumber yang ada. Jika pertahanan musuh cukup telah dimusnahkan, disusuli dengan gelombang susulan archer mungkin boleh menyelesaikan baki struktur Pertahanan udara. Jampi kilat juga boleh digunakan untuk memusnahkan menara pertahanan udara, membolehkan combo Giant dan Healer untuk menjadi lebih berkesan.

Nota: Healer tidak akan mensasarkan askar udara.

Dragon
Panduan Penuh: COC panduan askar Dragon

Latihan Masa: 30 minit
Kos bekalan: 20
Pergerakan Kelajuan: 16
Sasaran: Darat dan Udara (AoE)
Pilihan Sasaran: Mana-mana
Barracks Diperlukan: Level 9


Dragon adalah satu askar yang sangat kuat dalam COC, mempunyai kuasa serangan yang tinggi bagi darat dan udara malahan mempunyai HP yang sangat tinggi. Dragon mengeluarkan semburan api yang membolehkan ia menghapuskan askar Clan Castle dengan mudah. Walaupun Dragon lemah secara teknikal terhadap struktur Pertahanan udara, nyawa yang besar membolehkan ia menyerap banyak serangan walaupun dari menara pertahanan udara yang telah dinaik taraf.

Serangan besar-besaran askar Dragon sebenarnya agak berkesan. Dengan menggunakan jampi kilat untuk menghapuskan menara pertahanan udara, kemampuan askar Dragon boleh mendapatkan 50% kemusnahan walaupun dengan pertahan yang telah dinaik taraf. Dragon juga sangat berkesan dalam melaksanakan banyak misi kempen tutorial.

Masalah utama dengan Dragon adalah kos dan masa yang diperlukan untuk melatih mereka. Setiap Dragon menelan kos 25,000 elixir dan 200-bekalan askar. 10 Dragon akan memberi modal berjumlah 250,000 elixir! Kos Naga juga meningkatkan dengan ketara jika telah dinaik taraf. Level 3 Dragon kos sebanyak 36,000 elixir dan jika ingin menghasilkan 10 Dragon, sebanyak 360,000 elixir diperlukan.

Dragon agak berguna dalam Clan Wars, sebagai pemain bertaraf Town Hall 7 dengan mudah mendapatkan 3 bintang dengan Town Hall 7 yang lain dengan menggunakan 3x kilat untuk memusnahkan pertahanan udara musuh dan kemudian menggunakan Dragon untuk memusnahkan keseluruhan pangkalan. Pemain Town Hall 8 dengan 10 askar Dragon Level 3 (bersama-sama dengan Dragon ke-11 Clan Castle). Town Hall 8 mempunyai Clan Castle yag boleh memuatkan Dragon.

P.E.K.K.A
Panduan Penuh: COC panduan askar P.E.K.K.A

Latihan Masa: 45 minit
Kos bekalan: 25
Pergerakan Kelajuan: 16
Sasaran: Darat (single)
Pilihan Sasaran: Mana-mana
Barracks Diperlukan: Level 10


PEKKA adalah askar darat yang paling berkuasa dihasilkan oleh Barracks. Ia mengambil 1-2 pukulan untuk menghapuskan kebanyakan bangunan  dan mempunyai HP yang sangat besar. Satu-satunya menara pertahanan yang amat berkesan terhadap PEKKA ialah Hidden Tesla, tetapi ia masih memerlukan 15-30 + saat untuk menumbangkan satu PEKKA (bergantung kepada tahap naik taraf).

PEKKA tidak semestinya lebih berkesan daripada Dragon walaupun yang PEKKA adalah askar yang lebih tinggi level berbanding Dragon, Dragon mempunyai kos bekalan yang lebih rendah daripada PEKKA, membolehkan pemain untuk mencipta lebih Dragon daripada PEKKA. Dragon juga boleh terbang di atas dinding, meningkatkan kecenderungan Dragon untuk menyerang struktur pertahanan musuh.

PEKKA mempunyai tabiat menyerang perimeter asas lawan, dan memusnahkan semua struktur biasanya  di luar dinding musuh - baik untuk target trofi, namun tidak selalunya berkesan untuk farming. Anda mungkin mahu untuk membersihkan perimeter struktur lawan dengan archer dan menggunakan Wall Breaker untuk memecahkan set pertama dinding musuh bagi mengemudi PEKKA anda ke pusat pangkalan musuh.

Satu cara yang baik untuk menggunakan P.E.K.K.A. adalah untuk strategi yang dikenali sebagai coring (teras). Coring melibatkan memandu lubang lurus ke dalam pangkalan musuh dalam usaha untuk menyasarkan penyimpanan pusat mereka (biasanya penyimpanan Dark Elixir). Pemain level tinggi dengan reka bentuk asas yang kuat biasanya meletakkan Clan Castle Clan mereka di pusat tersebut (pada Town Hall 8 dan seterusnya). PEKKA telah disasarkan ke arah Clan Castle, jadi jika anda drop PEKKA anda dengan jampi kemarahan ia akan terus memusnahkan dinding pangkalan musuh, membolehkan askar anda yang lain mudah memasuki seterusnya menyerang penyimpanan Dark Elixir yang dilindungi itu tadi.


Askar Dark Barracks


Berikut 5 jenis askar yang dihasilkan dari Dark Barracks dan semua memerlukan Dark Elixir untuk penghasilan dan juga penyelidikan mereka. The Dark Barracks boleh didapati di Level 7.

Minion
Panduan Penuh: COC panduan askar Minion

Latihan Masa: 45 saat
Kos bekalan: 2
Pergerakan Kelajuan: 32
Sasaran: Darat dan Udara (single)
Pilihan Sasaran: Mana-mana
Dark Barracks Diperlukan: Level 1



Minion adalah askar terbang dan jenis pertama yang dikeluarkan oleh Dark Barracks. Ia tidak begitu kuat, tetapi ia adalah sangat flexsible kerana ia adalah askar yang terbang dengan sangat cepat. Kelajuan latihan yang cepat dan kos yang rendah menjadikan ia agak popular kerana dan menjadikan Dark Bararacks menyumbang dalam aktiviti farming. Minion juga agak popular untuk pencarian trofi kerana mereka boleh digunakan untuk menyerang bangunan yang hanya dipertahankan oleh meriam atau mortar.

Walaupun sebagai askar terbang, Minion sebenarnya agak baik menerima serangan menara pertahanan Udara kerana menara pertahanan Udara hanya boleh menyerang satu sasaran pada satu masa. Minion cenderung untuk berkumpul secara rapat, menjadikan mereka lemah terutamanya Menara Wizard.

Salah satu kegunaan terbaik daripada Minion adalah untuk membunuh Barbarian King. Anda boleh menarik the Barbarian King daripada struktur pertahanan lawan dan kemudian menggugurkan segelintir Minion padanya untuk menghapuskan Barbarian King dengan kerugian yang minimum.

Di Town Hall 9, Minion juga berpasangan dengan baik dengan Balloon level maksimum. Balloon menghapuskan pertahanan udara musuh, manakala Minion datang dan menyediakan DPS selepas balloonn telah membunuh kebanyakan menara lawan.

Hog Rider

Panduan Penuh: COC panduan askar Hog Rider

Latihan Masa: 2 minit
Kos bekalan: 5
Pergerakan Kelajuan: 24
Sasaran: Darat (single)
Pilihan Sasaran: Pertahanan
Dark Barracks Diperlukan: Level 2



Hog Rider adalah askar khusus yang mampu melompat ke atas dinding. Ia juga mempunyai DPS yang tinggi dan mensasarkan struktur pertahanan pertama yang paling hampir dengannya. Dengan keupayaannya yang dapat melompat ke atas dinding, membolehkan ia digunakan dengan cepat memusnahkan pertahanan lawan. Melainkan anda membuat askar besar-besaran Hog Riders, adalah lebih baik untuk menggunakan Wall Breakers dan askar standard untuk memusnahkan menara di kawasan pangkalan musuh sebelum menggunakan Hog Riders untuk menjatuhkan menara musuh di kawasan yang lebih dalam. 

Bala askar Hog Riders keluar bersama-sama dengan beberapa jampi (iaitu kemarahan dan penyembuhan) dengan cepat boleh memusnahkan sepenuhnya pertahanan pertama musuh. Akibatnya terbaru, Hog Riders dinaikkan kos unit mereka sebanyak 30%. Ini kerana mereka dikatakan agak terlalu berkesan apabila digunakan dalam kuantiti yang besar. Walaupun sangat berkesan apabila digunakan dalam kuantiti yang banyak namun ia adalah pengurusan kos yang tidak cekap dalam farming- yang boleh jejak sehingga 3000 Dark Elixir.

Tetapi. ramai orang masih menggunakan 20 lebih askar Hog Rider untuk rutin mereka menghancurkan Town Hall 8 dan Town Hall 9 semasa Clan Wars. Pemain menghabiskan lebih Dark Elixir yang mereka kumpul dan ia mungkin berbaloi untuk 3 bintang bagi menjamin kemenangan Clan Wars.

Valkyrie
Panduan Penuh: COC panduan askar Valkyrie

Latihan Masa: 15 minit
Kos bekalan: 8
Pergerakan Kelajuan: 24
Sasaran: Darat (AoE)
Pilihan Sasaran: Mana-mana
Dark Barracks Diperlukan: Level 3



Valkyrie adalah askar Barbarian yang berkuasa besar dan mengakibat kerosakan lebih banyak serta mempunyai HP yang agak tinggi. Namun, disebabkan kos bekalan, Valkyrie sebenarnya melakukan kerosakan kurang sesaat per kos bekalan daripada Barbarian. Kiraan menunjukkan Valkyrie tidak mempunyai HP yang lebih dari Barbarian secara bekalan yang menjadikan ia lebih survivable.

Nyawa yang besar bagi Valkyrie ini menjadikan ia lebih tahan lama daripada Barbarian dan membolehkan ia untuk menyumbang sejumlah besar kerosakan dan menjadikan Mortar serta Menara Wizard agak tidak berkesan. Kerosakan percikan mereka juga menjadikan mereka hebat dalam menjatuhkan askar-askar bantuan Clan Castle (dengan andaian mereka adalah askar darat).

Halangan yang paling besar untuk menggunakan Valkyrie adalah sejumlah kos yang besar Dark Elixir (160 setiap Valkyrie di tahap max) dan mengambil masa yang lama untuk melatih (15 minit untuk satu dengan 8 unit bekalan). Tahap HP Valkyrie telah baru-baru ini telah meningkat bagi menggalakkan penggunaannya, tetapi saya tidak pasti jika ia berbaloi. Kos bagi maksimum Valkyrie adalah terlalu tinggi dan pilihan sasarannya (Semua) adalah terlalu mahal bagi digunakan dengan kerap. Mungkin solo Valkyrie atau dua boleh dimasukkan untuk askar bantuan Clan Castle dan untuk menghancurkan struktur tetap musuh, tetapi saya lebih suka menjaga Dark Elixir saya dan menggunakan PEKKA untuk kesan yang serupa.


Golem
Panduan Penuh: COC panduan askar Golem

Latihan Masa: 45 minit
Kos bekalan: 30
Pergerakan Kelajuan: 12
Sasaran: Darat
Sasaran yang dipilih: pertahanan
Dark Berek Diperlukan: Level 4



Anda boleh membayangkan Golem seperti seorang wira gergasi. Ia mempunyai nilai HP yang tinggi, unit bekalan tinggi dalam permainan ini yang khusus mensasarkan pertahanan. HP Golem boleh mencecah sehingga 6300 pada tahap maksimum.

Apabila berlaku kematian Golem ia akan menghasilkan percikan kuasa kerosakan besar-besaran (550 pada tahap max) dan berpecah kepada dua Golemites, setiap unit memiliki 1/5 kesihatan Golem. Memandangkan Golem di peringkat max mempunyai 6,300 kesihatan, ini meninggalkan Golemites dengan kesihatan 1260 - hebat bukan. Golemites juga melakukan percikan kerosakan sederhana apabila ia mati.

Kekurangan yang ada pada Golem adalah ia merosakkan secara kecil per-bekalan. Golem hanya lebih sedikit daripada kuasa kerosakan yang dihasilkan oleh Giant, walaupun Giant tidak melakukan banyak kerosakan dan hanya memerlukan kos 5 bekalan berbanding 30 bagi Golem.

Golem yang dianggap oleh ramai pemain untuk menjadi unit yang terbaik bagi digunakan dalam Castle Clan. Ia mempunyai kesihatan sehingga ia boleh mengalihkan perhatian pasukan musuh pada peringkat awal manakala menara anda melakukan serangan. Ditambah, kerosakan percikan selepas kematiannya menyukarkan lagi pihak musuh. Ambil perhatian bahawa golems di Istana Clan hanya boleh untuk TH9 dan TH10. Pada peringkat TH lebih rendah, ia adalah mudah untuk menarik keluar tentera Castle Clan tanpa perlu bilangan tentera yang ramai.

Golems adalah mahal dan mengambil banyak tempat bekalan; ia adalah khas untuk pemain peringkat tinggi dengan hanya menggunakan satu Golem tunggal dan menyokongnya dengan  unit DPS seperti pemanah, Ahli sihir, atau Wizards (bergantung kepada nilai trofi).

Witch
Panduan Penuh: COC panduan askar Witch

Latihan Masa: 20 minit
Kos bekalan: 12
Pergerakan Kelajuan: 12
Sasaran: Darat & Udara
Pilihan Sasaran: Mana-mana
Dark Berek Diperlukan: Level 5



Witch adalah antara yang tertinggi peringkat Berek Dark tentera (dan punya sebab yang baik). Tentera Witches yang digunakan boleh memusnahkan sebuah TH10. Ahli-ahli sihir sendiri tidaklah unit yang kuat, namun gelombang rangka memanggil mereka membawa ke medan perang akhirnya boleh menjadi kuasa yang hebat. Ahli-ahli sihir boleh memanggil satu set baru rangka setiap enam saat (dengan maksimum 6 di peringkat 1 dan 8 di peringkat 2). Bayangkan!.

Witch sendiri mempunyai kesihatan yang sangat rendah, jadi ia memerlukan kedudukan yang baik. Ia sangat terdedah kepada Mortar, sebagai askar rangka ia perlu berada dalam julat minimum Mortar dan memaksa Mortar untuk menembak Witch itu. Ia adalah penting mencari cara untuk menghapuskan Mortar apabila menggunakan Witches. Gunakan unit pengganggu atau Hog Riders yang akan memberi tumpuan kepada mortar yang terdedah. Jampi kilat juga boleh digunakan untuk menghapuskan mortar tersebut.

Tanpa mortar, jampi Float olehnya boleh digunakan pada rangka untuk menghantar aliran unit percuma melalui dinding dan terus ke dalam pangkalan musuh. Dengan unit percuma dan tidak berkesudahan, walaupun rekaan asas pertahanan yang terbaik juga tiada peluang.

Lava Hound
Panduan Penuh: COC panduan askar Lava Hound

Latihan Masa: 45 minit
Kos bekalan: 30
Pergerakan Kelajuan: 20
Sasaran: Darat & Udara
Pilihan Sasaran: Menara Pertahanan Udara
Dark Berek Diperlukan: Level 6



Lava Hound berfungsi seperti Golem terbang. Lava Hound hanya mempunyai kuasa kerosakkan yang sangat sedikit, tetapi mempunyai HP kesihatan yang sangat besar dan khusus bertujuan mencari menara pertahanan udara. Walaupun kerosakan rendah dihasilkan oleh unit ini tidak mungkin untuk mengakibatkan sebarang menara udara  musnah, namun HP yang tinggi boleh mengalihkan perhatian menara musuh cukup lama untuk membolehkan unit udara yang lain untuk membantu memusnahkan menara lain.

Lava Hound sahaja tidak cukup bertindak sendirian, tetapi ia adalah satu unit berkesan apabila disokong oleh Minions, belon, atau Dragons.




http://www.marketglory.com/strategygame/noahiman


Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

0 comments:

Post a Comment