CLICK HERE FOR DETAIL

Strategi Dan Panduan Terbaik Clash of Clans COC 2020


Selamat datang ke panduan dan strategi COC yang paling terperinci dan berkesan di internet. Melalui laman ini, anda akan menemui banyak post yang akan membincangkan strategi farming terbaik, set base, naik taraf, taktik serangan, komposisi askar dan banyak lagi. Berikut adalah beberapa bahagian yang paling popular untuk dibincangkan:

  • Strategi farming dengan level Town Hall
  • Komposisi Askar terbaik

Di bawah, anda adalah 8 Tips COC yang perlu anda tahu. Sebelum anda memulakan permainan ini, saya sarankan anda membaca keseluruhan panduan ini!

8 Tips yang mesti anda tahu dalam COC


Tip # 1. Simpan Gems Anda


Apabila anda mula bermain COC, anda mulakan dengan 500 gem. Pada akhir tutorial, anda akan kehilangan hampir 50 gem gara-gara melengkapkan binaan serta-merta seperti yang diarahkan oleh tutorial. Jika anda sebaliknya menyelamatkan gem anda, anda akan dapat untuk mengurangkan masa kerja pekerja dengan kadar yang lebih cepat.

Berikut adalah kos bagi setiap pekerja:

Pekerja 2: 250 gem (anda dapat dalam tutorial)
Pekerja 3: 500 gem
Pekerja 4: 1000 gem
Pekerja 5: 2000 gem

Walaupun pekerja 4 dan 5 adalah cara yang jauh untuk mendapatkannya, pekerja 3 boleh dicapai agak cepat jika anda menyimpan gem anda. Pekerja tambahan membolehkan anda untuk membina lebih banyak bangunan dan hasilnya sangat membantu. Dengan pencapaian Clan Perang yang baru dan dorongan trofi, anda boleh membuka kunci pekerja 4 dalam masa beberapa bulan bermain walaupun tanpa membeli apa-apa. Pekerja 5 akan memerlukan penekanan yang lebih besar Trophy (untuk Liga Juara) atau lebih banyak masa untuk membuka beberapa pencapaian lain.

Tip # 2. Gunakan Askar murah


Salah satu kesilapan terbesar bagi pemain baru ialah dengan tidak mengambil kira kos askar mereka gunakan untuk pertempuran. Walaupun Giants yang besar, mereka juga kos lebih banyak untuk digunakan berbanding Barbarians. Pada tahap yang lebih tinggi, Dragons adalah hebat, tetapi mereka kos lebih banyak untuk digunakan berbanding Giants. Terdapat juga faktor masa untuk dipertimbangkan. Walaupun Wizards lebih kuat daripada pemanah, mereka bukan sahaja lebih mahal untuk dibuat, tetapi setiap Wizard memerlukan 8 minit. Sementara itu, anda boleh mewujudkan 4 pemanah dalam masa kurang daripada dua minit (Wizards adalah 4-askar bekalan ).

Tujuan utama dan matlamat utama anda adalah untuk jimat dalam menguruskan sumber, anda perlu menggunakan askar murah yang cepat untuk dihasilkan. Askar terbaik adalah bergantung kepada Town Hall anda.

Tip # 3. Hanya Gunakan jampi Apabila Diperlukan


Sama seperti askar, jampi adalah sangat mahal dan memakan masa untuk menghasilkannya. Walaupun ia boleh jadi sangat berkesan, anda perlu memastikan bahawa pertempuran anda melawan setimpal dengan hasilnya. Anda perlu tahu bahawa jampi kemarahan yang bermula pada 23k elixir dan jampi penyembuhan yang bermula pada 15k elixir; setiap kali anda menggunakan mantra ini, anda perlu pastikan bahawa menggunakan jampi yang akan membolehkan anda untuk mendapatkan sekurang-kurangnya tambahan 15k atau 23k sumber (bergantung kepada jenis jampi).

Tip # 4. Perlahan-lahan Naik taraf Town Hall anda


Town Hall "rampasan penalti" adalah salah satu perkara yang paling penting untuk diketahui tentang permainan COC ini, namun ia tidak diiklankan secara terbuka dalam permainan. Ia tidakpun disebut dalam tutorial atau mana-mana sahaja dalam permainan, namun ia adalah sangat penting untuk bagaimana permainan ini dimainkan.

Penalti ini mengurangkan jumlah barang rampasan anda yang boleh didapatkan dari musuh jika Town Hall anda adalah tahap yang lebih tinggi daripada Town Hall lawan. Jika Town Hall anda adalah satu tahap yang lebih tinggi daripada musuh anda, anda hanya akan dapat mencuri 90% daripada jumlah yang biasa disediakan untuk barang rampasan. Jika Town Hall anda adalah dua tahap yang lebih tinggi, anda hanya akan dapat mencuri 50% daripada harta tersebut. Bagi tahap 3, hanya 25%, dan bagi tahap 4 atau lebih, hanya 5% daripada jumlah barang rampasan yang ada. Penalti yang digambarkan dalam "Loot Available" - anda tidak boleh kira berdasarkan dari sumber mereka.

Kesannya, kami cadangkan anda naik taraf sehingga tahap Town Hall 4 dan kemudian duduk dalam tahap ini dan anda naik tarafkan secara maksimum  struktur pertahanan anda, kem tentera anda, dan penyelidikan anda. Anda juga boleh maksimumkan dinding anda untuk kredit tambahan sebelum berpindah ke Town Hall 5. Ulangi proses ini untuk setiap peringkat.

Tip # 5. Mula mencari Padanan Awal


Apabila anda mula-mula mula bermain COC, anda akan mendapat perisai selama tiga hari (tidak boleh diserang). Walau bagaimanapun, terima kasih kepada penalti yang telah diterangkan sebelum ini, tidak ramai pemain akan ingin menyerang anda walaupun anda drop perisai anda. Akibatnya, anda boleh mula mencari padanann segera apabila anda memerlukan  sumber dan tidak perlu risau dengan serangan balas. Anda boleh melangkau sekitar dan mencari sumber terdedah dan menggunakan segelintir Barbarians, goblin, atau pemanah untuk menyerang mereka.

Walaupun anda diserang, peringkat rendah Town Hall mempunyai sangat sedikit kehilangan sumber. Anda hanya akan kehilangan sebilangan kecil berbanding hasil yang anda boleh perolehi dari serangan tunggal.

Tip # 6. Gunakan ciri "Next" secara kerap


Apabila farming sama ada sumber atau trofi, anda perlu sentiasa skip dengan butang "seterusnya" untuk mencari tempat yang sempurna bagi menyerang. Ia hanya memerlukan sedikit emas untuk melompat ke pangkalan seterusnya, jadi pastikan anda mempunyai asas yang baik sebelum anda menghabiskan semua askar anda menyerang. Juga, berhati-hati untuk tidak menghabiskan setiap bit terakhir emas yang anda ada bagi menaik taraf - anda perlu menyimpan emas tersebut untuk kegunaan farming nanti!

Tip # 7. Letakkan Clan Castle di Pusat Pangkalan Anda


Clan Castle mungkin struktur pertahanan yang terbaik dalam COC, tetapi hanya jika anda letakkannya di pusat pangkalan anda. Cara ianya berfungsi ialah apabila askar musuh memasuki  julat Castle Clan ini (ia mempunyai julat yang besar), askar akan keluar dari Clan Castle dan menyerang askar musuh. Perhatian bahawa tentera Clan Castle anda mampu melompat ke atas dinding pertahanan anda sendiri.

Jika anda meletakkan Clan Castle luar dari base anda, musuh boleh menarik keluar askar-askar di dalam Clan Castle dan mudah membunuh mereka jauh dari pertolongan menara anda. Jika anda menyimpan Clan Castle di dalam pangkalan anda, musuh terpaksa menghadapi askar Clan Castle anda serta struktur pertahanan anda untuk mengalahkan anda.

Secara amnya, ia adalah yang terbaik untuk meminta derma pemanah dari Clans anda untuk tujuan pertahanan. Berfungsi dengan baik kerana pemanah akan menembak askar yang dalam huru-hara di sebalik tembok anda, membolehkan mereka untuk menembak jatuh Giants dan Barbarians juga askar udara. Pemain tahap yang sangat tinggi boleh memilih unit yang berbeza, seperti Dragons atau golems, tetapi ia memerlukan keikhlasan clans di mana ahli-ahli akan menderma askar ini.

Ambil perhatian bahawa tip ini benar-benar hanya berfungsi kepada pemain di Town Hall 7 atau ke atas. Pada peringkat awal Town Hall, anda tidak mempunyai bangunan yang cukup untuk benar-benar menghalang musuh dari memancing keluar askar di Clan Castle anda. Askar Town Hall 7 masih boleh dipancing keluar, tetapi ia adalah lebih sukar. Di Town Hall 8 dan ke atas musuh perlu memusnahkan beberapa bangunan atau askar yang ramai dan baik untuk memaksa askar daripada Clan Castle anda untuk dihapuskan.

Tip # 8. Fokus pada Dark Elixir


Sebaik sahaja anda sampai ke Town Hall 7 dan seterusnya, sumber sentiasa kekurangan Dark Elixir. Melalui permainan biasa, anda biasanya akan maksimumkan semua emas dan elixir sebelum anda memperoleh cukup Dark Elixir untuk menaik taraf King dan Queen juga Askar Dark secara maksimum. Akibatnya, anda perlu meletakkan keutamaan pada Dark Elixir berbanding semua sumber-sumber lain, jimatkan jampi anda dan askar apabila anda berpeluang untuk mendapatkan sebahagian besar daripada Dark Elixir kepada askar hero anda.


http://www.marketglory.com/strategygame/noahiman

Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

1 comments: