CLICK HERE FOR DETAIL

Clash of Clans Panduan Farming: Strategi Berdasarkan Tahap Town Hall COC 2020


Dalam permainan Clash of Clans, strategi farming yang berkesan adalah penting untuk pemain dengan mudah menaik taraf pelbagai keperluan dalam permainan. Pemain Clash of Clans boleh menghabiskan beratus-ratus juta emas pada Wall dan lebih seratus juta elixer hanya pada penyelidikan semata-mata.
 
Strategi farming anda berubah secara drastik kerana anda pertambahan peringkat Town Hall. Oleh kerana anda hanya cekap merampas sumber pemain yang berada disatu tahap lebih rendah daripada anda (atau lebih tinggi), anda perlu menyesuaikan strategi farming anda. Setiap kali anda menaik taraf TH anda anda akan menghadapi musuh yang lebih sukar dan sukar.

Dalam panduan farming bagi permainan Clash of Clans, anda akan disajikan gambaran ringkas kepada komposisi farming terbaik dan strategi untuk setiap peringkat Town Hall. Anda juga akan dapati pautan di bawah setiap gambaran yang membawa kepada panduan penuh membincangkan strategi khusus untuk tahap tertentu Town Hall. 

Panduan Farming: Level Town Hall 1 dan 2

Panduan penuh: Clash of Clans Town Hall 2 dan 3 Panduan Farming


Pada akhir tutorial, anda akhirnya di peringkat Town Hall 2. Anda sebenarnya boleh membuat perkara lain dahulu semasa berada di Town Hall 2 sebelum menaik taraf - ia adalah sangat mudah. Apa yang anda perlu lakukan adalah membuat 20-30 Barbarians (pastikan untuk menaik taraf Barrack Tentera anda dan memperoleh 30 unit dengan cepat) dan kemudian mula mencari jodoh lawan anda. Mencari lawan dengan sumber terdedah dan hanya menggunakan Barbarians anda di atas sumber mereka. Anda juga dengan mudah dapat merampas sumber dengan satu atau dua serbuan. Jangan bimbang tentang kehilangan perisai - kebanyakan pemain tidak akan menyerang kamu kerana tidak ada gunanya demi sumber yang sedikit kerana anda berlevel rendah.

Panduan Farming: Level Town Hall 3

Panduan penuh: Clash of Clans Town Hall 2 dan 3 Panduan Farming


Disyorkan Julat Piala: 600 atau kurang

Apabila anda selesai beradi di TH3, anda akhirnya boleh mula untuk merompak pemain lain. Pada tahap ini, anda boleh mendapatkan tahap dua bagi 3 Kem Tentera, memberikan anda max 70 bekalan. Pertaruhan terbaik anda adalah membuat 70 Barbarian bagi setiap kali serangan. Perhatikan bahawa 70 Barbarian pada 25 Elixir masing-masing akan memerlukan kos sebanyak 1750 Elixir. Selagi anda mencuri sekurang-kurangnya kos anda, anda masih lagi untung.

Sebagai pemain tahap 3 Town Hall, anda terpaksa menghadapi lawan yang mempunyai satu Mortar. Anda perlu meletakkan Barbarians anda secara kembang atau tidak berkumpul untuk mengelakkan kematian terlalu banyak kesan mortar. Menaik taraf ke tahap 2 Barbarians akan membantu anda sebagai perisai kepada kesan Mortar.

Anda boleh melakukan perkara yang sama dengan goblin juga - kekangan menggunakan goblin ialah goblin mengambil lebih banyak masa untuk berlatih. Mereka sangat berkesan mengambil barang rampasan lawan.

Panduan Farming: Level Town Hall 4

Panduan penuh: Clash of Clans Town Hall 4 Panduan Farming

Disyorkan Julat Piala: 800 atau kurang

Pada peringkat TH, tidak banyak perubahan dari tahap 3. Anda boleh menaik taraf Barrack Tentera anda masa yang sama, jadi keupayaan pasukan anda akan meningkat daripada 70 kepada 80. Saya masih mengesyorkan hanya untuk membuat Barbarians dan menyerang setiap kali pasukan anda bersedia. Unit lain kurang berkesan jika tanpa peningkatan.

Secara kerap, serangan bersaiz sederhana akan membawa apa yang diperlukan ketika di pelbagai ini. Habuan untuk 35k emas dan 35k elixer minimum bagi setiap serbuan, atau 50k untuk satu sumber (jika anda telah max di Gold atau Elixir).

Saya tidak mengesorkan penggunaan Giants atau Archer pada peringkat ini. Ramai pemain akan mula berfikir mereka perlu menggunakan Giants, tetapi ingat bahawa Giants memerlukan banyak Elixir. Memandangkan kebanyakan musuh-musuh anda akan farming hanya mempunyai Mortar tunggal, anda tidak perlu apa-apa selain daripada Barbarian dan mungkin satu atau dua Wallbreaker.

Panduan Farming: Level Town Hall 5

Panduan penuh: Clash of Clans Town Hall 5 Panduan Farming

Disyorkan Julat Piala: 500 ke 1000

Di peringkat Town Hall 5, ada sedikit perubahan namun secara keseluruhan kekal sebahagian besarnya adalah sama. Anda mendapat bekalan utama dalam peningkatan tentera, seperti mendapatkan Barack Tentera ketiga yang boleh dinaik taraf ke tahap 5 (45 bekalan). Ini membawa jumlah maksimum saiz tentera anda sehingga 135. Penggunaan total Barbarian masih strategi terbaik di peringkat ini. Anda juga boleh menaik taraf Barbarians ke tahap 3 di Makmal, ia akan meningkatkan kekuatan mereka dengan ketara.

Anda perlu lebih berhati-hati jika anda menyerang musuh yang mempunyai Menara Wizard. Menara Wizard adalah sangat kuat terhadap Barbarians jadi anda perlu berhati-hati dalam menghampiri jika anda tidak mahu kehilangan semua Barbarians anda apabila anda menyerang. Anda hanya perlu menggunakan 5-10 Barbarians terhadapnya sambil menyebarkan mereka keluar supaya kerosakan percikan yang terhasil tidak boleh membunuh lebih daripada Barbarians sekaligus. Sepuluh kedudukan yang baik Barbarians akan menjatuhkan Menara Wizard.

Jika Menara Wizard adalah terlalu sukar untuk diserang, anda mempunyai dua pilihan: melangkau ke pangkalan seterusnya untuk mengelakkan Menara Wizard sama sekali. Jika Menara Wizard adalah pada akhir bertentangan dengan asas daripada tempat penyimpanan sumber, anda mungkin boleh mengelakkan ia sementara anda serang terus ke sumber. Jika anda tidak mampu, nasihat saya langkau ke pangkalan seterusnya.

Saya tidak mengesyorkan anda menggunakan WallBreakers atau pemanah di peringkat ini. Barbarians terhasil lebih cepat, dan sangat berkesan. Kami tidak akan mengabaikan unit-unit ini sehingga Town Hall 7.

Panduan Farming: Level Town Hall 6

Panduan penuh: Clash of Clans Town Hall 6 Panduan Farming

Disyorkan Julat Piala: 600 ke 1100

Untuk sementara, saya fikir bahawa Town Hall 6 adalah tahap yang tepat untuk beralih kepada unit-unit lain selain daripada Barbarian. Saya fikir adalah baik untuk sekurang-kurangnya menggunakan Archer dan Wallbreakers, atau mungkin beralih kepada komposisi baru sama sekali seperti Giant / Archer / Wallbreaker / Goblin.

Walau bagaimanapun, selepas melakukan ujian yang banyak, saya dapati bahawa di pelbagai peringkat ini, Barbarians masih lagi boleh digunakan. Wall Breakers, pemanah, atau unit lain boleh meningkatkan peratusan berjaya bagi pangkalan yang lebih sukar, tetapi secara keseluruhan adalah lebih cepat dengan hanya tekan butang "next" kepada pengkalan yang sesuai dengan sekumpulan Barbarian. Pastikan Barbarian anda beratur di kem askar, dan anda akan dapati bahawa anda mampu untuk terus-menerus menyerang.

Pada tahap ini, anda akan dapat akses kepada peringkat 2 untuk kilang jampi yang akan membolehkan anda untuk melakukan penyelidikan jampi penyembuhan. Jampi ini amat berkesan untuk membolehkan Barbarian untuk menyerang musuh dan menjatuhkan Menara Wizard. Pastikan hasil rampasan anda berbaloi disebabkan kos untuk jampi penyembuhan sebanyak 15000 elixir sebelum dinaik taraf.

Panduan Farming: Level Town Hall 7

Panduan penuh: Clash of Clans Town Hall 7 Panduan Farming

Disyorkan Julat Piala: 800-1200 (penyelidikan pra 4 bintang, 1100-1400 (selepas 4 bintang penyelidikan)

Town Hall 7 adalah suatu tahap yang besar, banyak kunci upgrade untuk pemain telah dibuka. TH7 mengambil lebih banyak masa untuk maxing keluar berbanding TH6. Ia adalah lompatan jauh daripada mana-mana naik taraf sebelumnya. Hasilnya, strategi farming akan berkembang bermulanya tahap ini.

Perkara pertama selepas mencecah Town Hall 7, keutamaan anda adalah untuk menaik taraf makmal anda supaya anda boleh hasilkan Barbarian level 4, Archer tahap 4, dan Wall Breaker tahap 4.

Dalam usaha untuk mengumpul sumber yang cukup untuk memulakan kajian anda dimakmal bermula, saya masih mengesyorkan penggunaan tentera Barbarian sepenuhnya dan farming dalam lingkungan 800-1200 trofi. Anda boleh pergi sehingga kiraan 200 bekalan unit di peringkat ini, bermakna tentera Barbarian anda akan menjadi lebih kuat dari masa lalu.

Apabila anda membuka kunci Barbarian tahap 4 dan Archer tahap 4, sudah tiba masanya untuk menukar kepada gabungan Barbarian, Archer, dan Wall Breaker. Saya cadangkan menggunakan kira-kira 90-100 Barbarian, 8 Wall Breaker, dan 84-94 pemanah.

Dengan kombinasi baru ini, anda dengan mudah mengakses sumber di belakang dua dinding (tiga dinding dengan jampi). Jatuhkan Barbarian di bawah garisan dan meletakkan Archer di belakang mereka untuk kuasa pemusnah tambahan. Kumpulan Archer akan dapat untuk mengambil struktur pertahanan di belakang dinding (dan juga Simpanan sumber).

Apabila menara pertahanan musuh yang terganggu, anda boleh turunkan Wall Breakers. Turunkan Wall Breakers secara berpasangan, anda perlukan 2 tahap 4 Wall breaker untuk memecahkan wall tahap 5 (emas) dan tahap 6 (merah jambu / magenta). Jika anda bercadang untuk menggunakan jampi, pastikan mereka berjaya memecahkan sekurang-kurangnya satu wall. Gunakan sekumpulan Barbarian memasuki Wall yang telah pecah itu bersama dengan jampi penyembuhan atau jampi kemarahan dan letakkan sebanyak mungkin Archer dibelakangnya.

Anda juga mendapat Barbarian King pada tahap Town Hall ini. Barbarian King sangat berguna dalam memngambil tempat sumber musuh selepas sahaja anda telah menghapuskan Cannon dan Menara Archer. Barbarian dan Archer sangat bagus dalam tugasan itu sambil King Barbarian datang dan membersihkan saki baki Menara Wizard dan mortar dimana kedua-dua menara ini hanya menghasilkan kecil kepada King Barbarian.

Panduan Farming: Level Town Hall 8

Panduan penuh: Clash of Clans Town Hall 8 Panduan Farming

Disyorkan Julat Piala: 1100-1400

Pada peringkat ini, saya cadangkan bermula dengan tentera yang sama Barbarian, Archer dan Wall Breaker yang kita digunakan di TH7. Namun, anda perlu mula bekerja dan menyelidik pada tahap 5 untuk Archer, Giant, Goblin, dan Wall Breaker.

Sebaik sahaja anda selesai dalam penyelidikkan itu, anda boleh mula dengan strategi farming yang baru: Giants, Archers, Goblins dan Wall Breakers. Pecahan khas untuk tentera perlu kira-kira 10 Giant, 50-60 Archer, 10 Wallbreaker dan 70-80 goblin untuk sejumlah 200 unit bekalan.

Untuk menggunakan tentera baru ini, anda sedang mencari tempat untuk mengalihkan perhatian menara utama yag melindungi tempat sumber simpanan. Pastikan anda sabotaj apa sahaja perangkap dengan goblin berhampiran di mana anda mahu menurunkan Giant dan beberapa Wallbreaker anda. Walaupun Giant mengganggu menara musuh,turunkan juga Archer anda dalam separuh bulatan belakang Giant. Juga, menyimpan beberapa Archer untuk sumber atau struktur lain yang terdedah.

Walaupun Giant anda sibuk menguruskan musuh, gunakan seluruh Wallbreakers anda untuk mencuba dan memecahkan ke arah tempat penyimpanan musuh. Anda kemudiannya boleh menggugurkan sejumlah besar goblin yang akan memberi tumpuan kepada barang rampasan menarik yang terdedah. Jampi penyembuhan bekerja dengan baik apabila digunakan ke atas kumpulan goblin itu nanti. Apabila anda memberikan 60 + goblin dengan jampi penyembuhan, mereka akan mengoyak wall dan bergerak ke tempat penyimpanan dengan kelajuan yang mengejutkan.

Ketika mencari pangkalan untuk menyerang, anda harus mencari asas Town Hall 7 atau Town Hall 8. Town Hall 9 menawarkan Dark Elixir, tetapi akan menjadi terlalu sukar untuk membersihkan pengkalan ini dengan tentera sedia ada.

Walau bagaimanapun, TH9 dan TH10 boleh menjadi lubuk farming besar jika lombong dan pengumpul elixir dalam keadaan penuh. Goblin sangat menafaat untuk mengumpul ratusan ribu emas dan elixir dalam serangan tunggal hanya dengan merampas pengumpul dan lombong penuh. Anda boleh mencuriuntuk mengambil keuntungan sumber secara besar-besaran. Jangan bimbang tentang markah 50% ini kerana anda boleh mendapatkan trofi kembali kemudian.

Ambil perhatian dengan gabungan Goblin, Archer dan Giant, anda jarang membersihkan pangkalan musuh, tetapi anda hampir selalu mendapatkan semua barang rampasan itu. Archer anda akan membantu anda mencapai 50% supaya anda boleh mengekalkan kiraan trofi anda.

Kombinasi tunggal Archer dan Babarian masih boleh bekerja jika tumpuan utama anda adalah Emas atau Elixir. Tentera Giant / Goblin / Wall Breaker adalah lebih baik untuk meraih Dark Elixir sambil mendapatkan Emas dan Elixir.

Panduan Farming: Level Town Hall 9

Panduan penuh: Clash of Clans Town Hall 9 Panduan Farming

Disyorkan Julat Piala: 1300-1800

Tidak banyak yang berubah di Town Hall 9 kecuali kapasiti tentera anda akan sedikit lebih besar, anda boleh dapat beberapa upgrade dan ladang untuk dinaik taraf kebanyakannya untuk Town Hall 8 dan ke atas.

Ia boleh jadi berguna untuk tukar kembali ke Barbarian dan Archer untuk di Town Hall 9, memandangkan kos yang mahal penyelidikan tahap 6; gabungan Barbarian / Archer lebih kuat untuk farming dan untuk itu Elixir diperlukan bagi memulakan beberapa penyelidikan anda. Anda masih boleh farming kebanyakannya dengan goblin, Giant, Archer dan Wall Breakers. Anda boleh menggunakan beberapa lagi Giant sebagai bekalan tambahan anda. Anda boleh guna sehingga 14 Giant untuk Town Hall 9 dan maksimum unit bekalan adalah 220.

Jampi dan Hero anda boleh disimpan untuk pangkalan musuh yang sukar. Pemain kini boleh mendapatkan 4 jumlah jampi, seorang Hero baru (Archer Queen), dan tahap King Barbarian sehingga ke level 30. Tahap tinggi King Barbarian dan Archer Queen, benar-benar mengubah permainan dalam pelbagai peringkat. Begitu juga Giant / Goblin / Archer / Wall Breaker dengan bantuan Hero tahap tinggi tiba-tiba anda boleh menyelesaikan Town Hall 8 dan menyelinap jauh ke pengkalan Town Hall 9.Lagipun, tahap 30 King Barbarian akan dapat menyelesaikan sebahagian besar pangkalan TH8 dengan sendirinya.

Jika kiraan elixir anda tinggi dan anda perlu untuk farm Dark Elixir, anda mungkin mahu dengan Golem (atau Giants), beberapa Wizard dan PEKKA dalam barisan tentera anda. Ini boleh digunakan sangat berkesan untuk menyerang 2k+ simpanan Dark Elixir. Gunakan Wizards anda (atau beberapa orang Archer) untuk membersihkan perimeter bangunan bagi lorongan kepda PEKKA terus ke pusat pangkalan musuh.

Panduan Farming: Level Town Hall 10

Panduan penuh: Clash of Clans Town Hall 10 Panduan Farming

Disyorkan Julat Piala: 1800-2200

Sama seperti di Town Hall 9, perkara tidak banyak berubah apabila anda mencapai Town Hall 10 kecuali farming yang menjadi lebih susah. Anda perlu untuk menaik taraf unit anda supaya anda boleh mencapai tahap 6 setiap kategori unit.

Anda mungkin menghadapi kesukaran menggunakan beberapa unit seperti Barbarian dan terpaksa mengorbankan goblin jika anda menghadapi masalah menghadapi pangkalan sukar. Anda juga boleh mencampurkan dalam beberapa Witches jika anda mempunyai ganti kepada Dark Elixir - mereka adalah antara unit yang terbaik dalam permainan dan benar-benar boleh meningkatkan kekuatan pasukan tentera anda.

Farming terpantas hanya perlu kepada butang "Next" dengan mencari pengkalan yang mempunyai sumber yang penuh. Anda sentiasa boleh mencari Town Hall yang terdedah bagi anda mengekalkan kiraan trofi anda. 




Main Game Strategi Dan Tukar Ke Duit Betul
http://www.marketglory.com/strategygame/noahiman

 

Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

0 comments:

Post a Comment