CLICK HERE FOR DETAIL

5 Tempat dimana anda Dilarang menggunakan Tisu Paper

Paper towel tidak dapat dipisahkan dengan dapur. Hampir semua dapur kini mempunyainya. Sangat sesuai untuk membersihkan tumpahan minyak akibat dari makanan yang berminyak seperti daging, sayur dan lain-lain. Sehinggakan ada juga yang membersihkan tingkap dapur mengunakan paper towel.

Namun bukan semua perkara sesuai menggunakan tuala kertas ini. Mari kita lihat apakah perkara yang tidak sesuai menggunakannya.

Cermin Mata
Bukan bingkai cermin mata yang dimaksudkan tetapi kanta cermin tersebut. Kanta cermin mata mempunyai salutan yang boleh mengakibatkan calar akibat penggunaan tuala kertas yang kering keatas. Sebaiknya gunakanlah kain yang disediakan oleh penjual cermin mata.

Perabot kayu yang berhabuk
Habuk atau debu yang ada pada perabut kayu anda ada diantaranya agak kasar dan pengunaan tuala kertas boleh mendatangkan risiko kerosakan atau calar pada perabut kayu kesayangan anda itu nanti. Seeloknya gunakanlah kain yang lembut dan basah untuk mengilap perabut anda.

Segala jenis elektronik
Jangan sesekali gunakan tuala kertas pada alat elektronik anda. Tanpa ada sedar kerosakan mungkin berlaku. Sebagai contoh membersihkan skrin kaca telefon anda. Gunakan kain microfiber di tempat yang kotor dan sedikit cecair pembersih alkohol untuk kesan bersih yang mendalam. Hasilnya telefon anda akan lebih berkilat nanti.

Tumpahan di permaidani
Menggunakan tuala kertas untuk menghapus kotoran hasil tumpahan di permaidani anda hanya akan menjadikan ia lebih teruk lagi. Dengan membuatkan kotoran itu terus ke bahagian dalam permaidani anda akan menambah lagi masalah untuk membersihkannya. Dicadangkan menggunakan kain putih yang bersih untuk membersihkan kotoran tumpahan itu.

Blaus hitam kegemaran anda
Jika anda menggunakan tuala kertas untuk membersihkan kotoran dari kain gelap terutama hitam, ia meninggalkan kesan garisan. Membasahkan tuala kertas boleh membuat kesan lebih buruk lagi. Jadi, sekali lagi, gunakanlah kain yang bersih.



http://www.marketglory.com/strategygame/noahiman
Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

0 comments:

Post a Comment