CLICK HERE FOR DETAIL

Cara Terbaik untuk Membersihkan Ketuhar Pembakar Dengan Cepat

Dari membakar roti mahupun pizza atau memanggang ayam dan banyak lagi, pastinya ketuhar pembakar anda kerap sekali digunakan di dapur. Berikut adalah cara untuk mengembalikan kilauan ketuhar pembakar anda kembali dengan bantuan gris dan serbuk pencuci. 

Langkah Satu
Mulakan dengan mencabut plug ketuhar pembakar anda dan mengambil serpihan-serpihan besar dan mudah untuk dibuang. Hanya goncang sebarang serbuk atau sisa makanan lain ke dalam tong sampah.

Langkah Dua
Seterusnya keluarkan rak dan bekas pembakar yang kemudiannya buang sisa-sisa makanan yang ada padanya supaya ia lebih bersih. Anda boleh gunakan span yang tidak kasar untuk menyental kotoran tersebut. kemudian basuh serta bilas dengan air dan biarkan ia kering.

Langkah Tiga
Untuk ketuhar itu sendiri, semburkan keatas span gosok (atau span biasa, jika kawasan dalam ketukar itu tidak melekat) untuk ia lebih bersih lagi. Jangan sekali-kali terus gunakan semburan secara terus ke dalam ketukar bagi mengelak cecair mengenai elemen pemanas yang ada didalam ketuhar tersebut. Bersihkan juga bahagian luar termasuk pintu kaca. Untuk kesan yang lebih bersih anda boleh gunakan cuka dan air bagi mengilatkan kaca ketuhar anda.

Langkah Empat
Tunggu sehingga lima minit sebelum memasang semula untuk pastikan ketuhar pembakar anda benar-benar kering.



http://www.marketglory.com/strategygame/noahiman
Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

0 comments:

Post a Comment