CLICK HERE FOR DETAIL

10 Teknik Penyeksaan Paling Kejam Pernah Dilakukan Dalam Sejarah

Penyeksaan adalah suatu yang kejam dan malang kepada mereka yang menjalaninya. Tetapi fakta yang paling menyedihkan adalah tentang kekejaman penyeksaan yang hanya untuk keseronokkan kepada si penyeksa dan ramai yang tidak mengetahui tentang kewujudannya. Untuk membuktikannya 10 teknik penyeksaan paling kejam pernah dirancang dan dilakukan disediakan untuk anda semua.

1. Penyeksaan Leher
Memalukan dan menyakitkan, hukuman ini adalah sesuatu ujian ketahanan di mana mangsa akan dimasukan ke dalam alat penyeksa di lehernya sama ada yang diperbuat daripada logam atau kayu. Ia akan membuatkan mangsa tidak dapat mengerakkan lehernya akibat alat tersebut. Kekejaman dari penyeksaan ini mangsa menderita akibat tidak dapat berbaring, makan mahupun tidur.

2. Garfu Maut
Alat penyeksaan yang terdiri daripada sekeping logam dengan dua garpu atas dan bawahnya melekat pada tali pinggang atau pun tali. Satu hujung garfu diletakkan di bawah dagu manakala satu lagi garfu diletakkan d tulang dada dan tali itu digunakan untuk mengikat leher mangsa. Kemudia tali itu diikat ke siling atau seumpamanya sehingga mereka tidak dapat tidur. Jika kepala mereka jatuh maka garfu tersebut akan terus menusuk tekak dan dada mereka.

3. Penyulaan
Melihat pada namanya mesti ramai sudah maklum akan kaedah perlaksanaannya.Ia sangat popular pada abad ke-15 dimana mangsa itu terpaksa duduk di atas tiang tajam dan tebal. Apabila palang itu diangkat dan ditegakkan makan mangsa akan terus tersusuk ke bawah tiang dengan berat badan mereka sendiri. Akibatnya mangsa akan mati selepas 3 hari menderita. Seorang penyeksa iaitu Raja Romania Vlad dikatakan pernah melakukan kaedah ini kepada 20,000 orang sambil menikmati makanan.


4. Perut Lembu
Juga dikenali sebagai Sicily Bull ia telah dicipta di zaman Greece purba. Dengan pintu dari pepejal tembaga yang boleh dibuka dan ditutup. Mangsa akan diletakkan di dalam lembu itu dengan api yang marak di bawahnya sehingga logam menjadi warna kuning kerana kepanasan yang tinggi. Mangsa kemudiannya akan perlahan-lahan dipanggang dan menjerit kesakitan sehingga mati. Lembu itu sengaja direka supaya jeritan mereka menjadi sangat kuat dari asalnya.

5. Tab Mandi
Dikenali sebagai hukuman 'duduk di dalam tab mandi,' orang yang disabitkan itu akan ditempatkan di tab kayu dengan hanya kepala mereka terkeluar. Selepas itu, tukang siksa akan mengecat muka mereka dengan susu dan madu. Tidak lama kemudia lalat akan mula mengerumuni muka mangsa. Mangsa juga akan diberi makan dengan kerap dan akan berenang dalam najis mereka sendiri. Selepas beberapa hari, ulat dan cacing akan memakan badan mereka ketika masih sedar lagi lebih tepat lagi sebagai mayat hidup.

6. Keranda Penyeksaan
Teknik penyeksaan paling digemari pada Zaman Pertengahan dikenali sebagai keranda penyeksaan. Kaedah ini dimana meletakkan mangsa dalam sangkar logam kira-kira bersaiz tubuh manusia. Disitulah asal usul namanya. Pendera juga sengaja meletakkan mangsa ke sangkar yang lebih kecil supaya rasa tidak selesa itu lebih besar dengan mereka akan digantung dipokok atau pun tiang. kebiasaannya mereka akan terus tinggal di sana sehingga burung gagak datang untuk memakan mayat mereka.

7. Iron Maiden
Alat penyeksaan yang terdiri daripada kabinet besi dengan pintu yang berengsel dan disebaliknya terdapat pancang tajam. Manakala ruangnya cukup untuk seorang manusia. Apabila mangsa berada di dalam kerangka kon itu mangsa tidak akan mampu untuk bergerak disebabkan oleh bilangan besar pancang keluli terlekat dari semua arah. Pendera akan bertanya soalan dan jika jawapannya tidak memuaskan maka pendera mencucuk mereka dengan gerigi tajam.

8. Ketua Penyembur

Biasanya dipenuhi dengan cecair tembaga, tar, air panas atau minyak panas. Ia telah digunakan untuk menyeksa mangsa dengan menitis kandungan ke perut atau bahagian badan yang lain seperti mata. erus alat ini dengan menistiskan cecair perak pada mata mangsa akan mengakibatkan sakit yang menyeksakan dan kematian.


9. Buaian Yudas
Seperti penyulaan, hukuman mengerikan ini melibatkan mempunyai mangsa yang duduk di atas buaian berbentuk piramid dan selepas itu mereka akan dipaksa ke atasnya oleh tali dengan niat meregangkan mangsa dalam tempoh masa yang panjang dan perlahan-lahan menusuk mereka. Untuk menambah penghinaan keseluruhan, mangsa biasanya dibiarkan telanjang dan alat yang jarang dicuci. Jadi, jika penyeksaan tidak membunuh mereka pasti jangkitan penyakit tetap membunuhnya. 

10. Penyaliban
Secara prinsipnya diamalkan pada zaman kuno, walaupun ia masih diamalkan di beberapa negara hari ini; ia adalah salah satu kaedah pelaksanaan yang paling terkenal kerana penyaliban Yesus. Ia adalah penyeksaan secara perlahan dan menyakitkan akibat terikat atau dipakukan kepada kayu yang besar dan dibiarkan tergantung sehingga mereka mati dan biasanya mengambil masa beberapa hari. 



 


Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

0 comments:

Post a Comment