CLICK HERE FOR DETAIL

Tips Untuk Meningkatkan Pendapatan Menerusi Iklan PPC

Memasang iklan PPC di blog adalah salah satu yang boleh dilakukan untuk menambah income melalui blog. Namun kebanyakkan blogger-blogger baru kurang tahu bagaimana cara meningkatkan income dari PPC tersebut. Pada pendapat saya, untuk meningkatkan income PPC bukanlah suatu perkara yang sukar tetapi perlukan ketekunan dalam menghasilkannya.


1. Iklan Yang Sesuai


Jumlah klik juga akan bertambah tinggi apabila anda meletakkan iklan yang sesuai dengan kandungannya. Mungkin anda tidak boleh menetapkan iklan yang keluar tetapi anda boleh memilih tapak PPC yang menyediakan kesesuaian iklan dengan kandungan tersebut.

2. Pemilihan Warna Iklan

Tips kedua ini bertujuan untuk memberi kesan terus kepada pengunjung supaya mereka didorong untuk klik iklan kita. Warna latar belakang yang sama dengan iklan akan membuatkan pengujung tidak sedar kehadiran iklan tersebut. Seeloknya letakkan iklan yang kontra dengan latar belakang blog. 

3. Kedudukan Iklan

Berdasarkan pengalaman saya, kedudukan iklan yang sesuai dan tepat sangat mempengaruhi income PPC sesuatu blog. Kedudukan iklan yang paling ideal adalah betul-betul dibawah tajuk post anda. Sebab ini jugalah kebanyakkan blog akan meletakkan iklan mereka dibawah tajuk post bagi memaksimumkan income dari hasil PPC.

4. Trafik

Akhir sekali dan yang paling adalah jumlah kehadiran pengunjung ke blog anda. Penting bagi anda untuk meningkatkan bilangan trafic atau pengunjung ke blog anda. Semakin tinggi pengunjung mengunjungi blog anda maka peluang anda untuk meningkatkan income semakin cerah.      

Saya harap sedikit sebanyak dapat memberi anda petunjuk dalam menghasilkan pendapatan melalui blog.




http://www.marketglory.com/strategygame/noahiman

Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

0 comments:

Post a Comment