CLICK HERE FOR DETAIL

10 Penyanyi Korea Paling Cantik bagi Kumpulan Kpop Sehingga 2020

Hi semua, dah lama tak pos cerita tentang korea. Kali disajikan senarai penyanyi paling cantik dalam kumpulan Kpop bagi kategori perempuan sehingga 2017.


10. Mina (AOA)
Dilahirkan pada tahun 1993, jika ia mengenai AOA, kebanyakan orang mungkin akan memilih Seolhyun sebagai pilihan mereka kerana dia adalah sangat popular dan setaraf dengan Suzy. Tetapi tidak bagi saya. Saya rasa Seolhyun sudah terlalu mainstream. Beliau telah banyak berlakon dalam drama Korea dan baru-baru ini dia juga bertindak sebagai peranan utama dalam drama bertajuk "Click Your Heart" dengan ahli-ahli NEOZ. Secara jujur Mina adalah cantik dan comel dalam drama ini. Sungguh comel ketika dalam drama ini.
.
9. Park Ji Yeon (T-Ara) 
Dilahirkan pada tahun 1993, Park Ji Yeon adalah idola Kpop pertama saya paling cantik saya dapati di dunia Kpop. Walaupun pada masa itu (sekitar 2010) SNSD kuasai dunia Kpop, tetapi keindahan Park Ji Yeon mengalahkan semua ahli-ahli SNSD. Mengapa? sebab saya melihat Park Jiyeon, adalah gabungan antara cantik dan comel. Pertama kali saya melihat dia adalah ketika mencari sebuah drama baru, dan saya terjumpa "God of Study" tidak lama lagi akan ditayangkan dan Park Ji Yeon adalah salah satu pelakon yang akan membintangi drama itu. Malangnya dia tidak memainkan peranan utama. Pada tahun 2014 beliau memulakan kerjaya sebagai artis solo dengan single "Never Ever". Saya agak sedih apabila saya dengar dia bersama dengan pelakon Lee Dong Gun yang 13 tahun lebih tua daripadanya.
.
8. Jisoo (Blackpink) 
Blackpink adalah kumpulan Kpop yang hanya memulakan kerjaya baru-baru ini. Terdiri dari ahli-ahli yang cantik dan sangat mahir dengan rap. Salah seorang daripada mereka adalah Jisoo yang saya fikir adalah yang paling cantik di kalangan ahli-ahlinya. Anda boleh melihatnya dalam video muzik Blackpink atau persembahan secara langsung mereka, salah satu lagu popular mereka adalah "Whistle".
.
7. Kang Min Kyung (Davichi) 
Dilahirkan pada tahun 1990, saya mendengar mengenai Kang Min Kyung buat pertama kali ketika mendengar khabar angin dia bersama Lee Min Ho (mungkin sekitar 2010 jika saya tidak silap). Bila dibandingkan dengan dia dengan ahli Davichi, mungkin lebih ramai orang akan memilih Min Kyung kerana dia sangat cantik. Dibuktikan oleh banyak drama yang dibintanginya. Walaupun bagaimana pun dalam beberapa drama Kang Min Kyung berjaya menjadi pelakon utama.
.
6. Jung Hwa (EXID) 
Saya rasa gadis yang paling cantik di EXID adalah maknae, Junghwa (lahir pada tahun 1995). Malangnya, ramai orang berkata bahawa Hani adalah yang paling cantik kerana dia sangat popular. Namun begitu, Junghwa juga telah menjadi model dalam beberapa buah iklan.
.
5. Kang Ye Bin (Pledis Girlz) 
Kang Yebin yang lahir pada tahun 1998 adalah ahli kumpulan Pledis Girlz yang juga memulakan kerjayanya baru-baru ini. Saya perasan dia buat kali pertama dalam PRODUCE 101, apabila dia mempunyai masalah dengan rakan sepasukan dari Cube Entertainment (Jeon Soyeon). Melihat Kang Yebin saya rasa dia mirip seperti pelakon Oh Yeon Seo (Please Come Back Mister), dan sudah tentu anda tahu bahawa Oh Yeon Seo sangat cantikbegitu juga dengan Kang Yebin.
.
4. Yura (Girl’s Day) 
Kali pertama saya melihat Yura Hari Girl yang lahir pada tahun 1992 adalah didalam video muzik "Twinkle Twinkle", tetapi saya tidak benar-benar memberi perhatian kepada beliau kerana rambutnya pendek jadi saya fikir dia kurang menarik. Tetapi pada suatu hari saya melihat beliau dengan rambut panjang, serta-merta saya kagum dan berfikir "mengapa gadis ini begitu indah? Dan mengapa saya baru sedar sekarang? ". Akhirnya saya mula untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut dan menonton setiap persembahan beliau sebab dia sungguh cantik. Saya gembira apabila saya mendengar berita bahawa Yura akan menyertai rancangan "We Got Married", dan saya telah menonton dari awal hingga akhir episod. Tetapi malangnya ia kelihatan seperti Hong Jong Hyun tidak begitu sesuai dengan watak Yura ini. Pasangan ini menjadi salah satu pasangan yang paling janggal dalam sejarah WGM.
.
3. Zhou Jieqiong / Pinky (I.O.I)
Zhou Jieqiong (lahir pada tahun 1998) atau biasanya dipanggil "Pinky" dalam bahasa Korea, adalah ahli kumpulan gadis I.O.I. Saya rasa Pinky adalah gadis yang paling cantik di I.O.I., walaupun tidak ada yang dapat mengalahkan dia dalam Produce 101. Melepasi Chaeyeon (di mata saya) yang semua orang meramalkan dia akan menjadi Suzy seterusnya dalam masa terdekat. Saya jatuh cinta dengan Pinky pada pandangan pertama ketika saya melihat dia dalam produce 101 dalam "Full Moon" bersama-sama dengan Sohye dan Chaeyeon. Wow dia begitu cantik dan menarik.
.
2. Chou Tzuyu (Twice)
Tempat kedua! Chou Tzuyu yang lahir pada tahun 1999, ia sebenarnya amat sukar bagi saya untuk memilih antara tempat pertama dan kedua kerana kedua-dua mereka benar-benar cantik. Tetapi kerana Tzuyu masih sangat muda dan tidak cukup matang, saya akhirnya meletakkan beliau di tempat kedua. Tidak begitu fasih berbahasa Korea jadi ia masih sukar untuk dirinya menonjol dan kelihatan sangat pemalu. Namun begitu, ramai orang meramalkan bahawa dia akan menjadi Seolhyun yang seterusnya di masa akan datang. Dibuktikan dengan penampilannya dalam banyak iklan sebagai model mereka.
.
1. Irene (Red Velvet)
Dan pemenangnya adalah Irene yang lahir pada tahun 1991, seorang pemimpin kumpulan gadis Red Velvet. Mengapa saya memilih beliau sebagai pemenang? Kerana saya fikir Irene adalah jenis gadis yang paling rapat dengan jenis ideal saya. Saya pernah mendengar bahawa dia sangat mengambil berat dengan Yeri yang masih bersekolah dan juga kadang-kadang mengosok pakaian seragam sekolahnya. Jadi saya fikir dia telah matang dan juga seorang yang sangat penyayang.




http://www.marketglory.com/strategygame/noahiman
Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

0 comments:

Post a Comment