CLICK HERE FOR DETAIL

Sungai Di China Bertukar Menjadi Merah Darah

Laluan air di timur China secara misteri bertukar warna merah darah secara tiba-tiba.

Penduduk di wilayah Zhejiang berkata sungai itu kelihatan biasa jam 5 pagi waktu Beijing pada pagi Khamis. Dalam masa satu jam, seluruh sungai itu bertukarmenjadi merah padam. Penduduk juga berkata bau pelik muncul sejurus itu.

"Perkara yang benar-benar pelik ialah kita telah dapat untuk menangkap ikan dengan mudah kerana airnya begitu jelas," kata warga kampung tempatan memberi komen di laman microblogging China Weibo.

Inspektor dari Wenzhou Biro Perlindungan Alam Sekitar berkata, mereka tidak menemui punca kejadian itu, walaupun sampel air seolah-olah menunjukkan warna yang mencurigakan itu adalah hasil daripada buangan haram ke dalam sungai.

"Kami mengesyaki bahawa seseorang membuang pewarna tiruan di dalam air kerana dia berfikir selepas taufan semalam hujan akan turun dengan lebat, dan tiada siapa akan akan menyedarinya [warna]," Jianfeng Xiao, Ketua biro memberitahu China News.

"Rupa-rupanya tiada hujan lebat semalam jadi bukti yang dapt dilihat dengan jelas (warna)," kata Xiao.

Xiao berkata terdapat pengeluar kertas, sebuah syarikat pewarna makanan dan syarikat pakaian disepanjang sungai tersebut. Biro itu masih menyiasat kejadian tersebut.

Share on Google Plus

Iklan dari noah

Bagi pinjaman peribadi khas untuk kakitangan kerajaan boleh whatsapp 0189577443 atau 0185702530

0 comments:

Post a Comment